امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه و احیا شود
کد خبر: 1396720
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۸
امام‌جمعه خورموج:

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه و احیا شود

گروه سیاسی: امام‌‌جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه و احیا شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح، امام‌جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن رعایت تقوای خدا در همه شئونات زندگی اظهار کرد: از عاقبت گناه بترسیم و از معصیت خدا خوف داشته باشیم و یکی از موضوعاتی که در باب معاد مطرح است و در بعضی از روایات نیز وارد شده این است که اولیاء و انبیای خدا و امامان معصوم در دنیا حضور پیدا می‌کنند که این موضوع در احوالات پیامبر اسلام (ص) نیز آمده است.



جوانان جامعه از شهیدان برای زندگی خود الگوبرداری کنند



امام‌جمعه خورموج با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت حجاب در شهر ادامه داد: همه باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اهتمام ویژه داشته باشیم و وضعیت بدحجابی باعث آزار و درد دل مؤمنان می‌شود، این‌ها خلاف تقوا است، رعایت حجاب و عفاف آن از ضروریات دین مبین اسلام است.



پرداخت زکات مایه خیر وبرکت در زندگی انسان است



وی با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: 29 فرودین‌ماه یکی از روزهای تاریخی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است بعد از اینکه گروهای ضد انقلاب می‌خواستند ارتش را منحل کنند با تدبیر امام خمینی(ره) 29 فرودین‌ماه روز ارتش نام‌گذاری شد و ارتش در دوران دفاع مقدس جانانه از کشور دفاع کرد و در این مدت 48 هزار شهید بیش از 200 هزار جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند و از همه جوانان خواستارم تا زندگی این شهیدان را مطالعه و برای خودشان الگوبرداری کنند.



رعایت حجاب و عفاف از ضروریات دین اسلام است



مصلح با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگو و اسوه و سرمشق برای مردان و زنان عالم است و اگر می‌خواهیم زندگی موفق با صدق، صفا، رعایت حقوق داشته باشیم، بهترین راهش الگوبرداری از زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است و باید از زندگی مشترک آنان درس بگیریم و متأسفانه ما فقط اشک می‌ریزیم و در عمل کوتاهی می‌کنیم و خداترسی، شوهرداری، همسرداری و ساد‌ه‌زیستی از ویژگی‌های زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است.



خطیب جمعه خورموج در پایان بیان کرد: با توجه به آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی کشاورزان نسبت به پرداخت زکات اقدام کنند تا مایه خیر وبرکت در زندگی‌شان شود.

captcha