کد خبر: 1404104
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
قلی‌پور عنوان کرد:

سامانه سامد زمینه‌ساز نظارت مردم بر دولت است

گروه سیاسی: مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: تلاش ما این است که فرهنگ نظارت مردم بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را از طریق سامانه سامد نهادینه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، عباس قلی‌پور، مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی، گفت: هدف از ایجاد سامانه سامد که همان سامانه الکترونیکی ارتباط بین مردم و دولت است، ایجاد نظام پیشنهادات، رسیدگی فوری به شکایات، دریافت نظرات و ابراز احساسات مردم نسبت به دولت است.

اهداف راه‌اندازی سامانه سامد کاهش تخلفات اداری است

وی بهره‌گیری از نظرات و مشارکت‌های مردمی، تسهیل در دریافت شکایت‌های مردمی، توسعه روحیه پاسخگویی شفاف و قانونی دستگاه‌ها به مردم، تسهیل ارتباط بین مردم و دولت، کاهش هزینه‌های مراجعات حضوری، توسعه نظارت استانداری بر دستگاه‌ها از طریق نظارت مردمی، کاهش تخلفات اداری و بررسی میزان پاسخگویی دستگاه ها به مردم را از دیگر اهداف ایجاد سامانه سامد عنوان کرد.

قلی‌پور با بیان اینکه تلاش این است که از طریق سامانه سامد نظارت مردمی به حداکثر ممکن برسد، یادآور شد: مردم از طریق تلفن 111 می‌توانند با این سامانه ارتباط برقرار کنند و پیشنهادات، انتظارات، شکایات، طرح‌ها و ایده‌ها و درخواست‌های خود را به اطلاع خادمان خود در دولت برسانند.

وی با اشاره به امکان ارسال پیامک به سامانه پیامکی 10002211 به صورت شبانه‌روزی، افزود: همچنین پایگاه اینترنتی www.saamad.ostb.ir  نیز طراحی شده است که افرادی که تمایل دارند گزارش‌ها، درخواست‌ها و یا ایده‌های خود را به صورت مکتوب به دستگاه‌ها ارائه کنند و یا به این دفتر و سامانه دسترسی ندارند، از این طریق اقدام کنند.

پاسخگویی 72 ساعته سیستم ارتباطات مردمی به شکایات

قلی‌پور تأکید کرد: این پایگاه اینترنتی در همه دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها مستقر است و مسئول مستقیم ارتباطات مردمی بر این یاگاه نظارت می‌کند که موظف است مطالب دریافتی را ظرف 24 ساعت و حداکثر 72 ساعت برای پاسخگویی به دستگاه‌های مربوطه ارسال کند.

وی با بیان اینکه حداکثر زمان پاسخگویی به مخاطب 72 ساعت است، اظهار کرد: مخاطب می‌تواند نتیجه درخواست و شکایت خود را از طریق کد رهگیری که در اختیار وی قرار داده می شود، پیگیری کند و در صورت عدم رضایت مخاطب تا سه بار، کمیته حل اختلافی که بدین منظور تشکیل شده رأی خود را صادر می‌کند و دستگاه‌ها ملزم به اجرای این رأی هستند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهردر پایان گفت: بنای ما این است که مردم احساس نکنند به دولت دسترسی ندارند و تلاش می‌کنیم زمینه پیگیری امور، مشکلات و مطالبات مردم به سهولت برای آنان فراهم کنیم.

captcha