مدیریت و تدبیر امام(ره)، حرکت رزمندگان و پشتیبانی مردم؛ رمز پیروزی عملیات بیت‌المقدس
کد خبر: 1409053
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۱
جمیری عنوان کرد:

مدیریت و تدبیر امام(ره)، حرکت رزمندگان و پشتیبانی مردم؛ رمز پیروزی عملیات بیت‌المقدس

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: مدیریت و تدبیر امام(ره) و حرکت رزمندگان و پشتیبانی مردم باعث شد که در عملیات بیت‌المقدس این قطعه از خاک اسلامی به کشور برگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، سردار فتح‌الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر با گرامیداشت شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهاد اظهار کرد: امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ و اقتصاد، سال 93 را با این عنوان نام‌گذاری کرد و هر فعالیت فرهنگی که صورت می‌گیرد باید در راستای تحقق این شعار باشد، امیدوارم بتوانیم وظیفه خود را در این عرصه نسبت به امام و شهدا به‌خوبی ادا کینم.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر این روز را گرامی داشت و گفت: سوم خرداد‌ماه و پیروزی ملت ایران در این روز نشانه عزم همگانی بود که امام خمینی(ره) فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این وظیفه ما و اصحاب رسانه را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: مدیریت و تدبیر امام و حرکت رزمندگان و پشتیبانی مردم باعث شد که در عملیات بیت‌المقدس این قطعه از خاک اسلامی به کشور برگردد.

جمیری نیازمند بودن این روحیه را در بین اقشار مردم ضروری دانست و بیان کرد: این روحیه امروز نیاز است تا بتوانیم بازدارنگی را در کشور داشته باشیم و به نقش رزمنده‌های دفاع مقدس بیشتر بپردازیم.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: حماسه زنان، کسانی که در آن دوران سنگر به سنگر جنگیدند و شهید شدند ستودنی است، آن‌ها دین زیادی به گردن ما دارند و امیدواریم که بتوانیم دین خود را نسبت به آنان ادا کنیم.

وی در ادامه به برنامه‌های تدارک دیده شده برای بزرگداشت روز سوم خردادماه اشاره کرد و گفت: حدود 100 برنامه برای این مناسبت در سراسر استان پیش‌بینی شده که از روز پنجشنبه، اول خردادماه سال جاری با غبارروبی قبور مطهر شهدا در سراسر استان این برنامه‌ها شروع خواهد شد.

جمیری، خاطره‌گویی برخی از افراد حاضر در دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، دیدار با ائمه جمعه، راهپیمایی برخی از گردان‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نشست حماسه فتح خرمشهر در قالب حلقه بصیرتی صالحین، تجلیل از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و آزادگان، برگزاری یادواره آزادسازی خرمشهر و رژه موتورسواران را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در سطح استان عنوان کرد.

وی گفت: به تمامی نواحی توصیه شده که این برنامه همراه با یک نوآوری و خلاقیت خوبی با توجه به شرایط روز و تحلیلات صورت گرفته برگزار شود.

تجلیل از بسیجیان بوشهری بالای 60 سال با مدال ایثار سپاه صادق(ع)

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر همچنین، از برگزاری مراسمی به جهت تجلیل از بسیجیان بالای 60 سال دوران دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: برای اولین بار از بسیجیان بوشهری بالای 60 سال عصر سوم خردادماه سال جاری از ساعت 17 در حسینیه عاشقان ثارالله، تجلیل و مدال ایثار سپاه امام صادق(ع) به آن‌ها اعطا خواهد شد.

وی افزود: بنا است این طرح که برای نخستین‌بار اجرا می‌شود، در سال‌های آتی نیز استمرار داشته باشد تا برای جوانان و نوجوانان دارای معنا و مفهوم باشد.

جمیری در ادامه سخنان خود در این زمینه تعداد آزادگان و جانبازان و شهدای دفاع مقدس استان در عملیات بیت‌المقدس را به ترتیب 68 و 87 نفر اعلام کرد.

وی از افتتاح پروژه‌های فرهنگی و آموزشی در سپاه امام صادق(ع) استان خبر داد و گفت: 11 مجموعه سالن ورزشی، 15 پایگاه مقاومت بسیج، دو مرکز آموزشی امامت و دو حوزه مقاومت بسیج در این ایام افتتاح خواهد شد که به ازای برپایی هر سوله ورزشی، 180 میلیون تومان و احداث هر حوزه مقاومت، 300 میلیون تومان و تأسیس پایگاه‌های مقاومت بسیج با 15 میلیون تومان هزینه در بر دارد که بخشی هم با کمک خیران و کمک‌های مردم تکمیل می‌شوند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه دولت‌مردان به مسائل فرهنگی به‌عنوان واجب کفایی نگاه می‌کنند، بیان کرد: برای تحقق شعار سال اگر این زنجیره‌ها را به هم پیوند ندهیم نمی‌توانیم عزم ملی را تحقق بخشیم، به‌صورت کلی نسبت به مسائل فرهنگی اهتمام لازم مشاهده نمی‌شود. این آمادگی را داریم تا در این عرصه فعالیت گسترده داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به برخی از برنامه‌های فرهنگی سپاه امام صادق(ع) از جمله ترتیل قرآن در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در دو سال گذشته استان بوشهر در برنامه ترتیل‌خوانی قران کریم که از شبکه‌های صدا و سیما در سطح کشور پخش می‌شد، حائز رتبه اول شده است و این افتخار بزرگی برای استان بوشهر است، امیدوارم بتوانیم در سال جاری این مقام را حفظ کنیم.

captcha