انتشار بیانیه سازمان‌های بسیج سپاه امام صادق(ع) بوشهر به مناسبت روز پاسدار
کد خبر: 1412635
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶

انتشار بیانیه سازمان‌های بسیج سپاه امام صادق(ع) بوشهر به مناسبت روز پاسدار

گروه سیاسی: سازمان‌های بسیج سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر به مناسبت سوم شعبان روز پاسدار بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، در متن بیانیه صادر شده سازمان‌های بسیج سپاه امام صادق(ع) به مناسبت سوم شعبان، روز پاسدار آمده است: سوم شعبان به نام روز پاسدار برگزیده شده است؛ روز تحقق پاسداری از اسلام، حقیقت و مکتب الهی، روزتولد بزرگ پاسداری که با خون خود و فرزندان و یارانش، اسلام و مکتب را زنده کرد.

مکتبی که نزدیک بود با کجروی‌های جاهلانه و برنامه‌های شوم حساب شده همراه با شعارهای کفرآمیز، کم‌رنگ شود. البته اراده خدای بزرگ بر آن بوده و هست که اسلام رهایی‌بخش و قرآن هدایت‌گر را جاوید نگه دارد.

در این دوران سیاه بود که امام حسین(ع)، آن عصاره نبوت و یادگار ولایت، جان خود و عزیزانش را فدای احیای اسلام کرد تا در امتداد تاریخ، خون پاک او بجوشد و دین خدا را آبیاری کند. سلام و صلوات خداوند بر روان پاک آن حضرت و خاندان و یاران باوفایش که ما را از ظلمت جاهلیت به نور اسلام هدایت فرمود.

پاسدار، آرمان بزرگ و مقدسی دارد. این آرمان، حفظ و نگهبانی از نظام و حکومتی است که بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) برپا شده و مدعی تحقق آن در جهان امروزی است و البته دامنه این آرمان، تا حکومت عدل جهانی امام عصر(عج) نیز گسترده شده است.

ایثار و فداکاری برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستاوردها و اصول آن، آرمانی است که پاسدار با درس‌آموزی از حماسه حسینی، آن را خواسته اصلی خود قرار داده است. از این نگاه، پاسدار، حسینی و عاشورایی است و همواره آماده حفظ این نظام و حکومت اسلامی و فداکاری و جانفشانی در راه آن است.

از سوی دیگر با عنایت به فرمایش  بنیان‌گذار جمهوری اسلامی که فرمودند «پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد»، از ویژگی‌های برجسته پاسدار واقعی، اعتقاد و التزام قلبی و عملی به ولایت مطلقه فقیه است.

پاسدار، مطیع محض ولی امر انقلاب اسلامی و امام و رهبر خویش است. در جای دیگر از آن بزرگ پاسدار اسلام و انقلاب در معرفی پاسدار نمونه و الگوی راستین به جهانیان  فرموده‌اند «همواره باید به خاطر داشته باشیم که می‌بایست در صحنه نبرد با تمایلات نفسانی که همان جهاد اکبر است پیروز باشیم تا نمونه و الگوی راستین پاسدار انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم».

پاسداران با اقتدا به سید الشهدا، آن بزرگ پاسدار اسلام و قرآن کریم، نمونه و مثالی گویا و عینی برای کلام نورانی امیر بیان حضرت علی(ع) هستند که در نامه پنجاه و سوم نهج‌البلاغه، خطاب به سردار شجاع خویش، مالک اشترنخعی می‌نویسد «لشکریان، به فرمان خدا دژ مردم، زینت زمامداران و عزت دین در راه‌های امنیت هستند. حفظ ملت فقط در سایه لشکریان است».

ما اعضای سازمان‌های بسیج سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر ضمن تبریک صمیمانه زادروز فرخنده سید سالار شهیدان آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) و روز پاسدار، مراتب آمادگی کامل خود را جهت پاسداری همه جانبه از انقلاب و دستاوردهای گرانقدر آن و حضور در عرصه‌های افتخارآمیز برای نهاد مقدس بسیج اعلام می‌داریم.

captcha