پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه مسکن به مددجویان مناطق زلزله‌زده دشتی
کد خبر: 1414035
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بوشهر خبر داد:

پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه مسکن به مددجویان مناطق زلزله‌زده دشتی

گروه اجتماعی: فرید محبی از پرداخت بیش از 10 میلیارد ریال کمک‌هزینه جهت تکمیل برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در مناطق زلزله‌زده این شهرستان خبر داد.

فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: مسکن از جمله مهمترین نیازهای هر خانواده است و کمیته امداد بر آن است که در تکمیل و تعمییر و احداث مسکن خانواده‌های تحت حمایت آنان را یاری کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر افزود: کمیته امداد نیاز مسکن مددجویان تحت حمایت خود را مورد دقت قرار داده و با استفاده از امکانات خود و همچنین، کمک‌های مردمی در راستای رفع این نیاز تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین خدمات این نهاد، ارائه خدمات عمرانی به مددجویان است، تصریح کرد: این خدمات در قالب ساخت‌و‌ساز، بهسازی و مقاوم‌سازی، پرداخت اجاره مسکن و معرفی مددجویان به مسکن مهر است که این اقدامات پس از بررسی وضعیت مددجویان به‌صورت هدفمند ارائه می‌شود.

محبی بیان کرد: در همین راستا از ابتدای سال گذشته 10 میلیارد و 577 میلیون ریال جهت تکمیل و ساخت 526 سرویس بهداشتی و دیوارکشی منازل مددجویان مناطق زلزله‌زده دشتی هزینه شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: تهیه مسکن مقاوم و مناسب برای مددجویان و اقشار ضعیف جامعه همواره یکی از دغدغه‌های این نهاد مقدس است و امید است که با همکاری و مشارکت‌های خیّران نیکوکار بتوانیم گام‌های اساسی‌تری در مورد ارائه خدمات عمرانی به نیازمندان برداریم.

وی ادامه داد: خیّران و نیکوکاران شهرستان دیلم در جشن نیکوکاری سال گذشته مبلغ 689 میلیون و 600 هزار ریال به دانش‌آموزان نیازمند این شهرستان کمک مالی کرده‌اند و مبلغ جمع‌آوری شده شامل کمک‌های نقدی، جنسی و حساب‌های انتظامی که در جهت تهیه پوشاک، لوازم تحریر، تحصیل و سایر موارد خانواده‌های مددجویان و نیازمندان مصرف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر بیان کرد: کمک به دانش‌آموزان نیازمند امری نیکو و پسندیده است که باید در جامعه ترویج داده شود.

محبی یادآور شد: سال گذشته 283 نفر از کودکان دچار سوء تغذیه دشتی زیر شش ساله با ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال سبد کالا دریافت کردند و در سه‌ماهه نخست امسال 169میلیون 800 هزار ریال در قالب سبد کالا به کودکان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه کودکان دچار سوء تغذیه از طریق شبکه بهداشت شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند و با بیان اینکه این سبد غذایی شامل برنج، روغن، حبوبات، چای، قند و شکر ومرغ  است، تصریح کرد: حمایت از کودکان دچار سوء تغذیه از جمله سر فصل‌های مهم فعالیت این نهاد مقدس در جامعه به‌شمار می‌رود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر ادامه داد: سوء تغذیه کودکان نه تنها یک معضل خانوادگی است بلکه به مرور زمان به یک معضل اجتماعی تبدیل می‌شود زیرا کودکی که دچار سوء تغذیه است از نظر توان روحی و جسمی دچار خلع و آن فرد در اجتماع دچار مشکل می‌شود.

محبی افزود: اکنون کمیته امداد در بحث پیشگیری از سوء تغذیه کودکان نسبت به دیگر سازمان‌ها و ادارات ثابت قدم است و تا حدی توانسته این معضل اجتماعی را با همکاری خیّران و نیکوکاران برطرف کند.

وی از افتتاح دو مرکز نیکوکاری در شهرستان کنگان با حضور تبرکی، فرماندار و مسئولان ادارات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: تا پایان سال جاری در این شهرستان هشت مرکز نیکوکاری راه‌اندازی خواهد شد و ایجاد روحیه تعامل و همدلی با اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله خیّران و مؤسسات تأثیرگذاری بسزایی دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر در پایان اضافه کرد: هئیت‌امنای مساجد و مراکز نیکوکاری باید گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکل محرومان و برون‌سپاری و توسعه خدمت‌رسانی به محرومان و ارتقاء فرهنگ انفاق و نیکوکاری بردارند.

captcha