انسان نیازمند معماری فرهنگ دینی است
کد خبر: 1439816
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
آیت‌الله صفائی بوشهری:

انسان نیازمند معماری فرهنگ دینی است

گروه اجتماعی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌جمعه بوشهر در دیدار با معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: انسان نیازمند معماری فرهنگ دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌جمعه بوشهر روز 25 مردادماه در دیدار با میرشکار، معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، با بیان اینکه انسان بیش از آنکه نیاز به معاش دارد، نیازمند ساختار‌سازی و معماری فرهنگ دینی خود است و این وجه تمایز انسان با سایر موجودادت است، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با مدیریت معاش مددجویان عزیز، در فکر فرهنگ‌سازی اسلامی برای آن‌ها نیز است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به اینکه همواره اقشاری که نیازمند امداد هستند دچار مشکلات پیچیده زندگی از جمله مسائل فرهنگی و روحی و روانی هستند، افزود: اگر تنها به وجه رفاهی این عزیزان توجه شود ولی به وجه فرهنگی آن‌ها توجه نشود، هیچ‌وقت در خود احساس خودکفایی نمی‌کنند و به غنای کافی نمی‌رسند.

صفایی بوشهری خانواده‌های مددجوی استان ولایت‌مدار بوشهر را بسیار مؤمن و متدین دانست و با اشاره به زیرساخت‌های کمیته امداد در استان، بیان کرد: تلاش شود اردوگاه کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهر بوشهر با ایجاد شرایطی مناسب به حالت استاندارد و ایده‌آل خود برسد که این کار نیازمند تخصیص اعتبارات است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه پیشنهاد داد: اردوگاه دریایی جنوب ایران در استان بوشهر ساخته شود که مددجویان عزیز بتوانند از این اردوگاه و امکانات آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد کار فرهنگی حیث نگاه تولید کارآفرینی است، تصریح کرد: لازم است در استان بوشهر یک بازار بزرگ امداد طراحی شود که خانواده‌های مددجو محصولات خود را در آن ارائه و به فروش برسانند و مردم نیز از آن استفاده کنند و در کنار آن در آنجا کار فرهنگی نیز صورت گیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان در پایان با اشاره به اینکه استان بوشهر آمادگی سرمایه‌گذاری کمیته امداد در تمامی عرصه‌ها را دارد، عنوان کرد: یک مجتمع فرهنگی و آموزشی امداد در سطح بین‌المللی در استان بوشهر ساخته شود که این مجتمع هم موجب توسعه علم و فن‌آوری و هم منشأ درآمد و باعث اشتغال‌آفرینی است.

captcha