عوامل برنامه رادیویی «بوی بهشت» در بوشهر تجلیل شدند
کد خبر: 1442306
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴

عوامل برنامه رادیویی «بوی بهشت» در بوشهر تجلیل شدند

گروه اجتماعی: عوامل و برندگان ویژه‌برنامه رادیویی «بوی بهشت» به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، ویژه‌برنامه «بوی بهشت» به‌منظور ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در ماه مبارک رمضان از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به‌صورت روزانه در رادیو پیام مرکز بوشهر در بخش معرفی موقوفات، سخنرانی کارشناسان مذهبی، مسابقه و نظرسنجی پیامکی و قرائت قاریان ممتاز بومی پخش زنده شده است که روزانه به این ویژه‌برنامه رادیویی 300 پیامک در راستای سنت حسنه وقف ارسال و 60 تماس تلفنی برقرار شده است.

این آئین با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط عبدالله محبوبی، قاری ممتاز هم‌استانی در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز بوشهر امروز یکشنبه، دوم شهریورماه آغاز شد. در ابتدای مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه در این استان واقفان زیادی داشته‌ایم، اظهار کرد: واقفان گرچه خودشان در بین ما نیستند و از بین ما رفته‌اند و به‌سوی رب حق، رحلت کردند، ولی کارشان و نیت خیر واقفان در هر دو دنیا پا برجا است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از عوامل ویژه‌برنامه رادیویی «بوی بهشت» قدردانی کرد و افزود: هدف ما از اجرای این ویژه‌برنامه از طریق رادیو پیام مرکز بوشهر به‌منظور ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف بوده است و در ماه مبارک رمضان سال جاری برنامه خوبی در راستای سنت حسنه وقف برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه رسانه‌ها باید این فرهنگ وقف را ترویج دهند زیرا که از اولیا ما به ارث رسیده است، بیان کرد: برنامه‌ریزی بسیار خوبی به‌منظور برگزاری برنامه‌های دهه کرامت صورت گرفته است و تلاش داریم تا برنامه‌های این ایام با کیفیت بالایی برگزار شود و برنامه‌های دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و این برنامه تا سالروز میلاد پربرکت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت و برنامه‌های متنوعی برای این ایام تدارک دیده شده است.

حسینی از برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در 600 مسجد استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: همچنین، برنامه‌های دهه کرامت در 35 تا از بقاع و امامزاده‌های استان برگزار خواهد شد و برای تبدیل بقاع متبرکه استان بوشهر به قطب فرهنگی باید تلاش کرد و مقام معظم رهبری همواره بر این مهم تأکید داشته‌اند و ما نیز سیاست‌گذاری‌های خود را در این راستا قرار داده‌ایم.

وی از برپایی هشت نشست بصیرت‌افزایی در بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان بوشهر با حضور استادان برجسته کشوری و استانی خبر داد و گفت: 10 ایستگاه صلواتی طی دهه کرامت در استان بوشهر برپا می‌شود و از نفرات برگزیدگان برنامه مسابقات قرآنی ایام ماه مبارک رمضان تجلیل خواهد شد و‌ جشنواره دختران ولایی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) در 20 بقعه و امامزاده استان بوشهر برگزار می‌شود، که دختران و مادران استان بوشهر در این برنامه حضور خواهند یافت.

یادآور می‌شود، در ادامه نماهنگ آئینه‌های رمضانی و مستند کوتاه ویژه برنامه رادیویی «بوی بهشت» در این مراسم اکران شد و 30 نفر از شنوندگان پیامکی برگزیده و از عباس قلی‌پور، عبدالله محبوبی و مجید دریایی سه نفر قاری برگزیده از سوی شنوندگان و عوامل این برنامه تجلیل شد.

captcha