استاندار بوشهر از امامزاده میراحمد بن موسی الکاظم(ع) بازدید کرد + عکس
کد خبر: 4065836
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

استاندار بوشهر از امامزاده میراحمد بن موسی الکاظم(ع) بازدید کرد + عکس

استاندار بوشهر به همراه مسئولان محلی شهرستان تنگستان از صحن زیارتی امامزاده میراحمد بن موسی الکاظم(ع) و از موزه عکس در صحن شبستان این آستان مقدس واقع در روستای میراحمد بخش عالی‌حسینی بازدید کرد.

استاندار بوشهر از امامزاده میراحمد بن موسی الکاظم(ع) بازدید کرد + عکسبه گزارش ایکنا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، عصر روز گذشته، ۳۱ خردادماه، به‌ همراه معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر و جمعی از مسئولان محلی شهرستان تنگستان ضمن تفقد از خدام افتخاری مرکز افق «شهدای قرآنی منا» از موزه عکس تاریخی مستقر در صحن شبستان آستان مقدس امامزاده میراحمد بن موسی الکاظم(ع) و موکب عشاق الحسین(ع) واقع در روستای میراحمد بخش عالی‌حسینی بازدید کرد. 

همچنین محمدی‌زاده و حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب پهلو‌زاده، امام‌جمعه شهر اَهرَم، از چشمه آب‌گرم معدنی و درمانی میراحمد، پروژه نصب کاشی کتیبه‌های آیات و هفت سلام قرآنی و توسعه صحن زیارتی امامزاده مير احمد بن موسی الكاظم(ع) و نصب ضریح جدید این آستان متبرکه بازدید به عمل آوردند. 

اصغر غلامی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تنگستان در این آیین در جمع زائران آستان مقدس اظهار کرد: مير احمد بن موسی الكاظم(ع) به‌عنوان فرزند بلافصل و بلاواسطه حضرت موسی بن جعفر الکاظم(ع) و یکی از فرماندهان سپاه کمکی امام رضا(ع) بودند.

وی با بیان اینکه شهادت ایشان در سال ۲۰۳ هجری قمری رخ داد، گفت: از برادران می‌توان به احمد بن موسی بن جعفر ملقب به شاهچراغ و امامزاده صالح(ع) محله تجریش شهر تهران اشاره کرد.

مرکز افق «شهدای قرآنی منا» روستای میراحمد

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تنگستان گفت: مرقد مطهر این امامزاده همام در مجاورت اتوبان بین‌المللی خلیج‌فارس در مسیر محور شرق به غرب کشور واقع شده است و موکب پشتیبانی و فرهنگی عشاق الحسین(ع) مرکز افق «شهدای قرآنی منا» روستای میراحمد بخش عالی‌حسینی شهرستان تنگستان که از جهت جغرافیایی مشرق آماده پذیرایی از زائران کشورهای هندوستان،پاکستان، افغانستان و حاشیه نشین‌های خلیج‌فارس به کربلای معلی است.

غلامی افزود: موکب عشاق الحسین(ع) مرکز افق «شهدای قرآنی منا» امامزاده میراحمد بن موسی بن جعفر الکاظم(ع) به‌عنوان اولین موکب بین‌المللی است که در مسیر ترانزیت و ناوگان اتوبوسی زائران قرار گرفته است و خادمین این بقعه متبرکه، هر ساله به استقبال زائران این کشورها آمده و خدمات رایگانی را به زائران بخش گردشگری زیارتی ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: همچنین این امامزاده واجب التعظیم در مجاورت منطقه بکر طبیعی و آبراه بین‌المللی خلیج‌فارس قرار دارد که چشمه‌های آب‌گرم معدنی آن برای درمان انواع بیماری‌های پوستی و صعب‌العلاج پوستی شناخته شده است که مورد توجه گردشگران زیارتی و سیاحتی قرار دارد.

غلامی با تأکید بر اینکه باید تمامی امکانات دیداری و شنیداری و فناوری برخط به عنوان خدمات رایگان برای زائران و مجاوران در بخش گردشگری مذهبی و زیارتی مهیا شود، اظهار کرد: تابلو راهداری و توریستی بین‌المللی با همکاری فرمانداری این شهرستان و به همت اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های جاده‌ای آستان بوشهر در مسیر اتوبان بین‌المللی خلیج‌فارس از مبدا بوشهر ـ خورموج نصب شده است.

برپایی منبر تفسیر مجازی 

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تنگستان گزارشی از فعالیت‌های مرکز «شهدای قرآنی منا» ارائه کرد و گفت: برنامه‌های جزءخوانی قرآن ویژه نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۰ ساله در محل صحن زیارتی مرکز افق شهدای قرآنی منا امامزاده میراحمد بن موسی بن جعفر الکاظم(ع) شهرستان تنگستان به هنگام اذان صبحگاهی در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ از طریق شبکه بین‌المللی امید پخش زنده شد. همچنین برپایی منبر تفسیر مجازی به همت نشریه الکترونیکی و مجازی اندیشکده بین‌المللی طلوع مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر و با همکاری مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) بوشهر از دیگر برنامه‌های هفتگی این آستان متبرکه است. 

غلامی با تأکید بر اینکه باید وقف مشارکتی و وقف قرآنی در میان مردم جامعه ترویج و گسترش یابد، گفت: مرحوم حاج‌احمد یزاف، اولین بانی توسعه حرم مطهر امامزاده میراحمد بن موسی الکاظم(ع) در این روستا بود که جا دارد یاد ایشان را گرامی بدانیم و همچنین از حاج‌ سیاوش بندری‌ خوشابی که یکی از واقفین نیک‌نام است، قدردانی شود. 

همچنین دیدار استاندار بوشهر با اهالی روستای میراحمد برای رسیدگی به مطالبات روستائیان، پیاده‌روی خدام افتخاری موکب عشاق الحسین(ع) با عنوان همایش یاوران ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و جانثاران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، رونمایی از کاشی کتیبه‌های هفت سلام قرآنی و تجلیل از خبرنگاران و مفسرین نشریه مجازی اندیشکده بین‌المللی «طلوع» مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر از دیگر برنامه‌های این آیین بود. 

زینب محمدی 

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha