تزکیه موجب سازندگی معنویت روح و اخلاص انسان‌ها می‌شود
کد خبر: 4132366
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

تزکیه موجب سازندگی معنویت روح و اخلاص انسان‌ها می‌شود

مشاور امور استاندار بوشهر در امور روحانیت گفت: نماز بهترین راه ارتباطی بندگان ایمانی با پرودگار متعال برای استقامت کعبه دل و رشد دهنده معنویت الهی در محراب ادراک است. لذا تزکیه سازنده‌ترین بنا برای استواری معنویت سایر اقشار جامعه است.

حجت‌الاسلام حاج‌شیخ موسی کمالی

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ موسی کمالی، مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت، ظهر امروز، ۱۹ فروردین‌ماه، در جمع روزه‌داران ماه مبارک رمضان که در نمازخانه استانداری بوشهر واقع در محله بوستان منطقه یک این شهر برگزار شد، با بیان اين‌که هدف از بعثت پيامبران، تعليم و تزكيه مردم براساس كتاب آسمانى است، اظهار کرد: نياز به رهبر آسمانى به محور کلام آسمانی «يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ» از اساسى‌ترين نيازهاى جامعه بشرى که سازندگی روحی و اخلاص درونى محصول آن است.

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت در ادامه بر تبیین اهمیت فریضه خواندن نماز در خانواده‌ها پرداخت و افزود: نماز بهترین راه ارتباطی بندگان ایمانی با پرودگار متعال برای استقامت کعبه دل و رشد دهنده معنویت الهی در محراب ادراک است. لذا تزکیه سازنده‌ترین بنا برای استواری معنویت سایر اقشار جامعه است.

حجت‌الاسلام کمالی با تأکید بر این‌که سيستم قانون‌گذارى بايد به نحوى باشد كه موجب ياس مسلمانان و جرئت كفار و مستکبرین نشود، گفت: دین اسلام در واقع دين «فَمَنِ اعْتَدى‌ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ» نیست، یعنی نه اهل تجاوز و تعدّى است و با هر گونه تعدّى و تهاجم و تجاوز بیگانگان مقابله و استقامت می‌کند.

وی با بیان اين‌که رعايت تقوا حتى به هنگام جنگ از اصول تربيتى اسلام است،گفت: اسلام‌خواهی و گسترش عدالت‌خواهی و ترویج زندگی تقوایی از خصوصیات حکومت علوی و نبوی و فاطمی است.

الهام رضوی 

انتهای پیام
captcha