برگزاری اربعین حسینی بوشهر در بستر فضای مجازی
کد خبر: 3928141
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

برگزاری اربعین حسینی بوشهر در بستر فضای مجازی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی اربعین حسینی و برگزاری مراسم عزاداری با مشارکت روحانیون اعزامی در نقاط مختلف استان در بستر فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، همزمان با اربعین شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران با وفای آن حضرت، مردم دلداده استان بوشهر با آیین‌های ویژه عزاداری عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) نشان دادند.

پس از آیین مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در فضاهای حقیقی و مجازی، زیارت اربعین حسینی در جای‌جای استان بوشهر طنین‌انداز شد.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل این سازمان، عصر پنجشنبه، 17 مهرماه، با تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و دهه آخر ماه صفر، با بیان اینکه اربعین حسینی یکی از برنامه‌های دینی با مبنای اعتقادی شیعه است گفت: براساس روایتی از امام عسکری(ع)  مومن دارای 5 نشانه است که یکی از آنها قرائت زیارت اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام سروستانی اظهار کرد: مردم ولایت‌مدار به اشکال گوناگون ارادت خود را با وجود ممنوع شدن سفر به کربلای معلی به سبب بیماری کرونا، به ساحت مقدس امام حسین(ع) نشان می‌دهند که یکی از آنها زیارت و سلام از راه دور است که امسال با شکوه خاصی برگزار شد.

وی افزود: در اربعین امسال به سبب ممنوعیت سفر به عتبات عالیات هر خانواده ایرانی به عنوان یک زائر برای سیدالشهداء(ع) بود و از منازل به امام حسین(ع) عرض ارادت می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه در دهه آخر ماه صفر روحانیون به نقاط مختلف استان اعزام شدند تصریح کرد: برنامه روحانیون اعزامی در ایام دهه آخر ماه صفر به ویژه اربعین حسینی امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل بود چراکه فعالیت آنان از طریق بستر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی عرضه می‌شود.

وی اظهار کرد: پخش مراسم اربعین حسینی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استان بوشهر با استقبال پرشور مردم مواجه شد و پرمخاطب بود.

حجت‌الاسلام سروستانی با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی در نقاط مختلف استان بوشهر تصریح کرد: فضای مجازی هر نقطه استان بوشهر با مشارکت روحانیون اعزامی و هیئت‌های مذهبی راه‌اندازی شده که مراسم عزاداری اربعین حسینی در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است.

وی از توزیع نذورات در اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: امسال نذورات به صورت بسته‌های حمایتی و معیشتی با مشارکت هیئت‌های مذهبی میان نیازمندان توزیع شده که این مهم تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

در مراسمی که در آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر(ع) برگزار و از سیمای بوشهر پخش می‌شد یکی از روحانیون و کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر پیام عاشورا و اربعین حسینی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: عاشورای حسینی نشان از مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبران است که اکنون در همه نقاط مختلف جهان این مهم ترویج یافته است.

حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی به اربعین سید و سالار شهیدان پرداخت و بیان کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) عامل جاودانگی نهضت عاشورای حسینی است که در اربعین حسینی متبلور شد.

وی با بیان اینکه کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود گفت: حضرت زینب(س) با شجاعت و اقتدار حرکت ترویجی خود را از عاشورای حسینی آغاز کرد و تا اربعین شهادت امام حسین(ع) ادامه داد و جریان خونخوار سلطنت حکومت اموی را افشا کرد و در این راستا حضرت زینب(ع) سردار جنگ فرهنگی با حکومت امویان محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha