کد خبر: 1462425
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

نخستین جلسه طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع در بوشهر برگزار شد

گروه اجتماعی: نخستین جلسه هم‌اندیشی طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در سالن شماره دو استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، عباس قلی‌پور،  مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر عصر دوشنبه، 28 مهرماه در نخستین جلسه هم‌اندیشی طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح تکریم در دستگاه های اجرایی ارتقا عملکرد و توسعه بهره‌وری است، گفت: در اجرای طرح تکریم قصد مچ‌گیری نداریم اما از تخلفات نیز چشم‌پوشی نمی‌کنیم و بدون شک هرچه نظارت دقیق تر باشد بهره وری سازمان ها نیز بیشتر می‌شود و اجرای طرح تکریم برای اصلاح فرآیندهای سازمانی است و سنجش مستمر عملکرد سازمانی به شناسایی مطلوب نقاط قوت و ضعف دستگاه ها و در نتیجه برنامه‌ریزی و اقدام برای تقویت این نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف کمک می‌کند.

وظیفه ما نهادینه سازی ارتباط صمیمانه بین مردم و دولت است

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر ادامه داد و افزود: اصل وظیفه ما ایجاد رابطه صمیمانه بین مردم و دولت و نهادینه‌سازی این رابطه است و این امر با تکریم صرف ارباب رجوع محقق نمی‌شود بلکه ارائه این خدمات باید همراه با استانداردهای لازم باشد و سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی بحث مهمی است و یکی از مشکلات موجود در زمینه حقوق شهروندی این است که حقوق شهروندان را در اختیار آن‌ها نمی‌‌گذاریم که این امر مهم در طرح تکریم پیش‌بینی شده است و در طرح تکریم مصداق‌های تکریم ارائه می‌شود و رابطان و بازرسان در جریان این مصداق‌ها قرار می گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رزمجو، مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این جلسه هم‌اندیشی با بیان اینکه امانت‌داری و استفاده از بازرسان امین در اجرای طرح تکریم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: بازرسان باید امانتدار بوده و یافته‌های خود را جایی مطرح نکنند و آبروی کارمندان حفظ شود و رعایت نکردن اصل امانتداری با ایجاد بی اعتمادی و ایجاد مشکل به اصل موضوع نیز لطمه وارد می کند و باید تلاش کنیم در کنار هم نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنیم و با طرح نقاط قوت و ایجاد رقابت سالم زمینه بهره مندی هرچه بیشتر جامعه از خدمات دولت را فراهم کنیم.

اکبر روشن ضمیر، مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: تشکیل طرح تکریم و ایجاد ساز و کارهای آن مربوط به مصوبه شورای اداری در سال 1381 است که چند سال مغفول ماند و امسال مجدداً احیا شد و باتوجه به تأکید استاندار مبنی بر اجرای طرح تکریم، بخشنامه ها ابلاغ شد و کمیته شکل گرفت و با تصویب آئین‌نامه‌های داخلی شرح وظایف بازرسان مشخص شده است و برای بازرسان دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده است و برای هر بازرس حدود بیست  دستگاه اجرایی در نظر گرفته شده است و بازرسان دقت کنند هدف از اجرای این طرح ارتقا استان بر اساس اصل رضایت عمومی است و تأکید ما بیشتر بر شناسایی و تشویق افرادی است که خوب کار می‌کنند و چهار حلقه در طرح تکریم شامل ناظران دستگاه‌ها، بازرسان گردشی، بازرسان نامحسوس و بازرسان ویژه دیده شده است.

فاطمه دهقانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز در این بیان کرد: بالندگی و پرورش سالم محیط خانواده، نیازمند حسن توجه ویژه مسوولان در سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین، همراهی اعضای جامعه به‌عنوان عناصر تأثیرپذیر و تاثیرگذار این امر است و اساس سرمایه گذاری بر نیروی انسانی با تقویت خانواده معنا پیدا می‌کند و با رشد تدریجی این آموزه‌ها در محیط‌های آموزشی و پرورشی مدارس در اجتماع و رابط اجتماعی به ثمر می‌نشیند.

خانواده مهمترین بنیاد اجتماعی و فرهنگی در جامعه است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ادامه داد: مهمترین بنیاد اجتماعی و فرهنگی از نظر جوامع و دین مبین اسلام خانواده است که پرداختن به شفافیت نقش و جایگاه آن در شکل‌گیری یک جامعه پویا و ترویج فرهنگ‌سازی مناسب و برخوردار از باورهای دینی و ملی، بسار حائز اهمیت است و رویکرد مثبت و سازنده دولت تدبیر و امید در بحث تحکیم و تعالی بنیان خانواده امیدواری است و حضور خانواده ها در کنار یکدیگر در همایش ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر همدلی و همراهی اعضای خانواده در راستای کسب موفقیت های مادی و معنوی، می‌تواند در جهت گیری رو به رشد فرهنگ ها و انتقال میراث معنوی کشور به نسل‌های آینده مؤثر واقع شود و پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی و راهیابی آن به متن زندگی مردم باعث ایجاد بعضی از فاصله های فرهنگی شده است که بازگشت به رسالت اصلی خانواده می‌تواند در ساماندهی مناسب آن یاری کننده باشد و به منظور گرامیداشت این روز و با هدف تقویت تحکیم و بنیان خانواده همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سطح استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی نظیر بهزیستی و کمیته امداد در حال برگزاری است که امیدواریم رضایت و نشاط اجتماعی را در بین مردم استان به ارمغان آورد.

فرایند خدمت به مردم بطور صحیح و با اخلاق اسلامی باید پیش رود

سعید زرین فر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر در این آئین با اشاره به اینکه در اجرای طرح تکریم فرایند خدمت به مردم اصلاح شده و عملکرد دستگاه ها بهبود می یابد، اظهار کرد: یکی از دغدغه های مدیران بهبود ارائه خدمات به مردم در زمینه های مختلف است و طرح تکریم فرآیندها را در این راستا اصلاح می‌کند و باید اخلاص کار را بالا ببریم و هدف ما این است که فرایند خدمت به مردم بطور صحیح و با اخلاق اسلامی باید پیش برود و قصد مچ‌گیری نداریم و نظارت فقط دیدن اشکالات نیست خیلی جاها باید نقاط قوت را منتقل کنیم تا افراد برای خدمت بهتر تشویق شوند و اجرای طرح بدلیل جدید بودن ممکن است با اشکالاتی همراه باشد و کارکنان در برخورد با ارباب رجوع باید بگونه‌ای عمل کنند که در صورت انجام نشدن کار، خدشه ای به کرامت ارباب رجوع وارد نشود و باید احساس کند همکاری‌های لازم انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر در پایان گفت: باید برای ما نهادینه شود که هر چه داریم از مردم است و هیچ توجیهی برای بی‌احترامی به ارباب رجوع قابل قبول نیست و در طرح تکریم می‌خواهیم رصد و نظارت کنیم که نحوه برخورد با ارباب رجوع در سازمان ها چگونه است و بازرسان ویژه استاندار مشخص شده‌اند و هر بازرس در زیر مجموعه خود بازرسانی دارند که با مراجعه به سازمان‌ها موارد قابل پیگیری را دنبال می‌کنند.

مریم محمدی
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۱۱:۳۹
0
0
فرم نظر سنجی را لطفا به ادارات ارسال نمائید
captcha