ستاد بازسازی عتبات نیازمند ساختارسازی و سازماندهی ظرفیت‌های بومی است
کد خبر: 2612229
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
سردار جمیری:

ستاد بازسازی عتبات نیازمند ساختارسازی و سازماندهی ظرفیت‌های بومی است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات نیازمند ساختارسازی و سازماندهی ظرفیت‌های بومی است، اظهار کرد: این ستاد باید نسبت به استفاده از ظرفیت های نخبگانی استان بوشهر در راستای کارهای فرهنگی و اجرای پروژه‌ها بهرمند شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، عبدالرضا مطاف، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر امروز چهارشنبه، پنجم آذرماه در دیدار با فرمانده سپاه امام صادق(ع) که به‌مناسبت سالروز تشکیل ارتش بیست میلیونی بسیج برگزار شد، گفت: به‌زودی طی مراسمی باشکوه ضریح خیمه‌گاه ابوالفضل‌العباس قمر بنی‌هاشم(ع) بعد از گذر از شهرهای بوشهر، خوزستان و ایلام به کربلا معلی منتقل می‌شود.

وی اظهار کرد: هفت مرحله از مراحل بازسازی خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) تقریباً به‌اتمام رسیده است و نجاری ضریح خیمه‌گاه صدر درصد به اتمام رسیده، قلم زنی بدنه آن که نقره می باشد 1 تن استفاده شده که 600 کیلو خریداری شده  و 400 کیلو بر بدنه سازه ضریح نصب شده است و با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر رونمایی شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر اضافه کرد: تاج اصلی ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل(ع) در اصفهان توسط متخصصین روکش طلای زرد شده است و کار داخل ضریح خیمه گاه 40 تا 45 درصد در اصفهان خاتم کاری شده و مرحله مشبکاری ضریح نیز از هفته آینده شروع  می شود که این کار 2 ماه بطول می انجامد.

وی در ادامه هدف ستاد بازسازی عتبات عالیات را خدمت در راه اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: بهترین فرهنگ، فرهنگ بسیجی است.

سردار فتح‌الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز در این آئین به مناسبت هفته بسیج با بیان اینکه بسیج یک مجموعه ای از دارایی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، گفت: خدمت به نظام اسلامی توفیقات خاصی دارد و خدمت به نظام و مردم یک توفیق الهی بر اساس هدایت های خداوند نسبت به انسان ها است و انسان هایی که در مسیر قرآن و عترت حرکت می کنند، هدایت شده هستند و این توفیقات در دنیا همینطوری اتفاق نمی افتد، بلکه همه رویدادهای جهان هستی بر اساس برنامه منظم و با نظارت خداوند مهربان است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تصریح کرد: خدمت صادقانه و خالصانه به مردم در دنیا و آخرت جاودانه است و جامعه امروز ما نیازمند کارهای فرهنگی است و مجموعه بسیج، مجموعه ای که مشغول به فعالیت های فرهنگی با حضور تمامی اقشار جامعه است و بسیج یک مجمع مردمی جهت کار جمعی، فکری و فرهنگی با نگاه مقام معظم رهبری است.

جمیری در ادامه با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات نیازمند ساختارسازی و سازماندهی از ظرفیت‌های بومی است، اظهار کرد: این ستاد باید نسبت به استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی استان بوشهر در راستای کارهای فرهنگی و اجرای پروژه‌ها بهره‌مند شود تا کارها به صورت کامل و با تعالی خاصی پیش برود.

وی مردم داری را اساس الزامی هر کار و برنامه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مهم ترین ماموریت ما در تمامی کارها، تفکر بسیجی است و ترویج و نشر تفکر بسیجی که یک تفکر ولایی است و هدیه امام خمینی (ره) بود و در حال حاضر تمام فعالیت های نهاد مقدس بسیج نیز مورد تایید مقام معظم رهبری است.

لزوم تجلیل از خدمات چهره های ماندگار بسیجی در بوشهر

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد و بیان کرد: بسیجی شخصیتی است که برای نظام کار و خدمت می کند و همراه با نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می کند و افرادی در جامعه با عملکرد و روحیات جهادی و ولایتمدارانه‌ای مثل عبدالرضا مطاف در رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر، به عنوان چهره ماندگار شایسته تقدیر از حجم خدمات و زحمات این سربازان بسیجی با حضور مردم است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «شهادت این دانشمندان برجسته در راه آرمان های بلند الهی به کشور، انقلاب، ملت ایران و محیط علمی آبرو بخشید»، گفت: ما تا زنده ایم پاسدار اهداف و آرمان ها و تفکر بسیجی هستیم و این یک افتخاری عظیم است.

محمد ابراهیمی، معاونت پشتیبانی و مشارکت های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر نیز در این دیدار اظهار کرد: با تشکیل بسیج، این انقلاب بیمه شده و همچنان این مسیر با هدایت ها و راهبردهای مقام معظم رهبری ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه بسیجیان و پاسداران سند افتخار نظام اسلامی ما هستند، بیان کرد: تجلیل از خدمات چهره‌های ملی در عرصه سنگر بسیج از رویدادهای مهم  و الزامی در جامعه است و انتشار دانشنامه خدمات اجتماعی این افراد یک الگوی مناسب برای نسل جدید انقلاب اسلامی ایران است.

یادآور می‌شود، که در این آئین با تشکیل گروه مقاومت بسیج با نام قمر بنی‌هاشم(ع) به منظور سازماندهی فعالیت‌ها در مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر موافقت شد.

captcha