مراسم جشن ازدواج 110 طلبه شیعه و اهل سنت بوشهر برگزار شد
کد خبر: 2683020
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
همزمان با هفته وحدت؛

مراسم جشن ازدواج 110 طلبه شیعه و اهل سنت بوشهر برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم جشن پیوند آسمانی 110 زوج طلبه شیعه و اهل سنت استان بوشهر روز گذشته، 16 دی به مناسبت میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر روز گذشته، 16 دی‌ماه در مراسم جشن پیوند آسمانی 110 زوج طلبه شیعه و اهل سنت استان بوشهر که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)و امام صادق(ع) در مجتمع فرهنگی دریادلان نداجا این شهر برگزار گردید، با بیان اینکه ازدواج یکی از آیات خداوند است، اظهار کرد: چرا که با یک عقد، علاقه بسیار شدیدی بین همسران ایجاد می‌شود و این علاقه را تنها خداوند است که می‌تواند در نهاد همسران قرار دهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به اینکه خداوند فلسفه ازدواج را سه امر مهم بیان می‌فرماید، افزود:  اولین فلسفه ازدواج آن است که همسران باعث آرامش هم هستند و دومین آن مودت است که چیزی فراتر از محبت خواهد بود، مودت یعنی عشقی پر از معرفت و صمیمیت به طوری که جدا شدن ممکن نباشد.

رحمت و مهربانی سومین عنصر در امر ازدواج است

آیت الله صفایی بوشهری سومین عنصر در امر ازدواج را  رحمت و مهربانی دانست و بیان کرد: معنای رحمت آن است که انسان در مقابل فردی چنان مهر و محبت داشته باشد که تمامی خوبی‌های ایشان را در حد بالا ببیند و مشکلات او را نیز نادیده بگیرد.

یادآور می شود، در پایان آئین جشن پیوند آسان و آسمان طلاب شیعه و سنی از سوی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر به 110 نفر از زوج های طلبه اعطا شد.

captcha