خسرو نظری، معاون برنامهریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزیر آموزش و پرورش در حاشیه در آئین راه اندازی نخستین «مدرسه الکترونیک» کشور که در محل دبیرستان متوسطه دوم پسرانه استعدادهای درخشان شهید بهشتی این شهر برگزار شد، در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با بیان اینکه پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی ایران درسهای زیادی به جوانان و نوجوانان دانشآموز و دانشجو آموخت، اظهار کرد: انقلاب عظیم اسلامی ایران به ما درس ایستادگی و اعتماد به نفس داد و ما نیز باید با استفاده از ظرفیتهای موجود و علمی و همدلی بکوشیم تا موجب خلق هر نوآوری و دستاورد بومی و ملی باشیم.
آمریکا و هم دستانش نمیتواند مقابل اراده مردم و نیروهای نخبه ایرانی ایستادگی کنند
معاون برنامهریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با تحریمهای که ایادی استکبار و آمریکا و هم دستانش که در مذاکرات هستهای علیه کشورمان در پیش گرفتند، آنها باید که هیچگاه نمیتوانند مقابل اراده مردم نظام اسلامی ایران و نیروهای نخبه دانشآموز و دانشجو ما ایستادگی کنند.
راهاندازی نخستین «مدرسه الکترونیک» کشور در بوشهر
وی به راه اندازی نخستین «مدرسه الکترونیک» کشور در بوشهر اشاره کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با اجرای این طرح در بوشهر به عنوان پایلوت در نظر دارد که این استان به قطب الکترونیک کشور مبدل شود و ما اگر میخواهیم که در عرصه تعلیم و تعلم بین کشورها پیشرفت چشمگیری داشته باشیم، نیازمند دانستن زبان انگلیسی و ورود فناوری آموزشی به محیط کلاسهای درس است و امروز نیز شاهد شکوفایی و شکل گیری و بهره برداری از این دو مؤلفه در مدارس بوشهر به همت و تلاش جهادی مدیرکل و معاون پژوهشی، برنامهریزی و نیروی انسانی ادارهکل آموزش و پرورش استان بوشهر هستیم و ما باید به عرصه دستیابی به تولید وارد بشویم و زمینههای آن را در مدارس ایجاد کنیم.
راهاندازی نخستین مرکز دادههای کشور در وزارت آموزش و پرورش
نظری از راهاندازی استانداردترین و نخستین مرکز دادههای کشور در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و بیان کرد: به منظور پشتیبانی از تجربیات کلاسهای درس مدارس و اتوماسیون وزارتخانه این مرکز دادهها با مدیریت معماری بنیادی و دانش پایه راهاندازی شد و هم اکنون 70 درصد دادههای کشور را پشتیبانی میکند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هوشمندسازی در سال 89 در مدارس کشور شروع شد، یادآور شد: در حال حاضر فناوریهای نوین آموزشی و هوشمندسازی در 80 هزار مدرسه و قریب به 40 هزار کلاس درس کشور انجام شده است و هوشمندسازی یکی از حلقههای فناوری آموزشی است و دومین حلقه استفاده از تبلت بهعنوان فناوریهای نوین آموزشی، از دیگر اهداف اجرایی این طرح به منظور یاددهی و یادگیری عمیقتر و دانشبنیان به دانشآموزان است.
وی در پایان با اشاره به اینکه تلاش همگانی برای رسیدن به قلههای علم و معرفت است، تأکید کرد: توسعه دانش فناوری نوین آموزشی در مدارس یکی از ظرفیتها جهت رقابت آموزشی با جهان است و باید در این زمینه به جد وارد شویم و همچنین زیرساخت توسعه یافته فاوا، ارتباط یکپارچه رایانهای با مدارس دیگر، برخورداری از معلمان آموزش دیده در حوزه فاوا، محیط یاددهی و یادگیری مبتنی بر محتوای چندرسانهای و مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانهای از دیگر اهداف راهاندازی مدارس الکترونیک در کشور است.