شهدا کشور را ‌مقابل تهاجمات استکبار جهانی جاودانه و استوار نگه داشتند
کد خبر: 2926855
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
آیت‌الله صفایی‌بوشهری؛

شهدا کشور را ‌مقابل تهاجمات استکبار جهانی جاودانه و استوار نگه داشتند

گروه اجتماعی: امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر در مراسم گرامیداشت مادران شهدای جاویدالاثر شهر اهرم تصریح کرد: شهدا با شهادتشان کشور را ‌مقابل تهاجمات استکبار جهانی جاودانه و استوار نگه داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر امروز، 13 اسفند در مراسم گرامیداشت مادران شهدای جاویدالاثر و تجلیل از 11 شهید جاویدالاثر شهرستان تنگستان که در مصلای جمعه شهر اهرم برگزار شد، با بیان اینکه امرالله و احکام الهی به دست خدا است، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم در خصوص صابرین درگاهش و اجر و پاداش آنها متذکر شده است که آنچه انسان برای خود نگه می دارد نابود شدنی است و چیزی که در راه خدا هدیه می دهد ماندگار خواهد بود و شهدا اینگونه هستند که هدیه خانواده هایشان به درگاه الهی بودند و نزد پروردگار خود روزی می خورند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهدا سرمست از میهمانی آسمانی و میزبانی عرشیان هستند، تصریح کرد: شهدا به عنوان بهترین هدیه الهی از طرف خانواده‌های معظم شان زندگی جاودانه را تجربه می کنند و در عالی ترین رتبه الهی و اجتماعی قرار می گیرند.

وی عنوان نمودندکرد: شهید با شهادتش همچون خورشیدی می درخشد و و این درخشندگی و زندگی الهی را به جامعه هدیه می کنند چرا که اگر شهادت و شجاعت شهدا نبود امروز ایران اسلامی نیز مثل بسیاری از کشور ها در اشغال استعمارگران و استکبار جهانی قرار داشت و همین شهدای عزیز بودند که قامت ایران اسلامی را جاودانه و استوار نگه داشتند.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: شهید با شهادتش هم خود جاودانه می ماند و هم به ملت خود حیات الهی می بخشد و نه تنها زندگی را از دست نمی‌دهد بلکه زندگی جاودانه هم آفریند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه خانواده معظم شهدا به لحاظ صبری که متحمل می شوند متکفل اجری فراتر از صبرشان خواهند شد، تصریح کرد: خداوند صبر خانواده های شهدای جاوید الاثر را بدون اجر نمی گذارد و پاداش آنها را محفوظ دانسته و به بهترین وجه و فراتر از آنچه که باعث شده صبر در راه الهی داشته باشند پاداش آنها خواهد داد.

امام جمعه بوشهر افزود: شهید با شهادتش شکوه و جلال الهی برای خود، خانواده، ملت و دینش می آفریند.

وی خاطر نشان کرد: تجلیل از شهدای جاوید الاثر، پاسداشت بزرگ مردانی است که در دوران دفاع مقدس به معنای تمام، پاسداری، مقاومت و ولایت مداری را نشان دادند و استان شهید پرور بوشهر نیز به حضور پر شکوه این عزیزان همواره افتخار می کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر ابراز کرد: دیانت، مجاهدت و ولایت مداری در استان بوشهر پیشینه‌ای کهن دارد و همواره این استان دلاور خیز مورد تعرض و هجوم استعمارگران و استکبار جهانی بوده و با حماسه سازی سرداران و علمای بزرگ بوشهر در مقابله با ظلم و استبداد سربلند و پیروز بوده اند.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: تنگستان در جغرافیای استان بوشهر کوه مقاومت و مجاهدت و ولایت مداری است و بوشهر به حضور تنگستان در قلب این استان افتخار می کند و مایه شکوه و عظمت است.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر، شهدا را ستارگان بی فروغ آسمان پر ستاره جهان اسلام دانستند و فرمودند: یازده خورشید بی فروغ تنگستان با نور الهی خود آخرتشان را آباد و جامعه را به نور خود منور ساختند.

یادآور می شود، در پایان تندیس این همایش به خانواده های معظم شهدای جاوید الاثر اهداء شد و 11 درخت نخل به نام این شهدا در محوطه مصلای نماز جمعه اهرم کاشته شد.

captcha