پیروزی مکتب و سربلندی امت اسلامی از پاداش خیر خداوند به انسان است
کد خبر: 2960904
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
حجت‌الاسلام قرائتی؛

پیروزی مکتب و سربلندی امت اسلامی از پاداش خیر خداوند به انسان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سلسله نشست‌های «درس‌هایی از قرآن» در جزیره مقاومتی خارگ، پیروزی مکتب و سربلندی امت را جزء پاداش خیر خداوند به انسان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، استاد تفسیر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سلسله نشست‌های «درس‌هایی از قرآن» که در سالن سینما صدف جزیره مقاومتی خارگ از هفدهم اسفندماه به مدت سه روز برگزار شد، با اشاره به تجارت بدون ضرر در دین اظهار کرد: گاهی انسان در برابر کارهای خیری که انجام می‌دهد، پاداش های مختلف و بزرگی از خداوند کسب می‌کند.

این استاد تفسیر قرآن کریم افزود: به برخی مثل اصحاب کهف، که از رفاه شهر خود گذشتند و به غارنشینی پناه بردند، طول عمر می‌دهد، و آن‌ها را از بلاها حفظ می‌کند و به حضرت ابراهیم (ع) که 100 سالش بود، فرزندی بنام اسماعیل(ع) می‌دهد که در بیابان عربستان زندگی کنند و در برابر سختی‌های آن، نسل آینده او پیشوا قرار می‌دهد، به گونه‌ای که امام زمان حضرت مهدی موعود (عج) از نسل حضرت ابراهیم (ع) است و به کسی مثل حضرت مریم(س)، غذای الهی و خرمای تازه و آب گوارا می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن بیان شده است که اسلام سراسر دنیا را خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: حالا هر کس، به هر گونه‌ای که می‌خواهد برابر آن بایستد و دسیسه کند، بالاخره خواست خداوند اجرا خواهد شد و او است که عزت می‌دهد.

حجت‌الاسلام قرائتی اظهار کرد: باقی ماندن نام نیک از فرد برای آیندگان، بخشش گناهان، پیروزی مکتب، سربلندی امت و طول عمر، جزء مواردی است که خداوند برای امور خیر پاداش می‌دهد و یک فوتبالیست عمری را برای بدست آوردن یک مدال صرف می‌کند، اما مهم آنجاست که خداوند به تو مدال دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: ممکن است یک خانم حجاب اسلامی را رعایت کند، اما دخترخاله‌ها، دوستان وآشنایان او را مسخره هم کنند، اما مهم است که او که بزرگتر است از توخوشنود و راضی باشد و راضی بودن یک بزرگتر، می‌ارزد.

وی با اشاره به مقاومت جزیره خارگ عنوان کرد: خارگ به تعداد روزهای جنگ بمباران شد و بارها صدام اعلام کرد که خارگ را با خاک یکسان کردیم تا اینکه یک روز امام خمینی (ره) فرمودند، مگر چندبار خارگ را با خاک یکسان می‌کنی؟

این استاد تفسیر قرآن کریم در پایان با بیان اینکه سال نو نزدیک است و سعی کنیم بخشی از عمرمان را برای مطالعه صرف کنیم، تصریح کرد: در اسلام کلمه فارغ التحصیل نداریم و حتی پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) نیز هر شب سعی می‌کرد علمش افزایش یابد و همچنین نیز دانشجویان باید هر کدام یک هنر داشته باشند و آموزش و پرورش ما نیز باید بدین سمت و سو پیش برود و با خروجی دانشگاه‌ها با نفرات زیاد، و استخدامی‌های انگشت شمار، همه بیکار و بی‌هنر نباشند و با استفاده از تولید و هنر خود، اموراتشان را بگذرانند و سن ازدواج به واسطه بیکاری بالا نرود.

یادآور می‌شود، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این سفر سه روزه ضمن دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین موسی کمالی، امام جمعه، عسکر زارعی، بخشدار ویژه جزیره خارگ، از بخش های صنعت نفت و پتروشیمی و دیگر مناطق این جزیره مقاومتی و اقتصادی جنوب ایران بازدید کردند.

captcha