برگزاری محفل انس با قرآن در روستای نینیزک با حضور قاری مصری
کد خبر: 3306785
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

برگزاری محفل انس با قرآن در روستای نینیزک با حضور قاری مصری

گروه فعالیت‎های قرآنی: محفل انس با قرآن کریم در امامزاده ابراهیم(ع) روستای نینیزک با حضور «فاروق احمد ضیف» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آئین محفل انس با قرآن کریم در امامزاده ابراهیم (ع) روستای نینیزک با حضور «فاروق احمد ضیف» قاری مصری، مسئولان و مردم و فعالان قرآنی شهرهای دشتستان شامگاه جمعه یکم خردادماه، با تلاوت قاری جوان محمد خیراندیش آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح، امام جمعه برازجان در ابتدایی این آئین که به مناسبت ولادت حضرت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین (ع) و سایر اهل بیت (ع) تمام فداکاریشان از این بابت بود که قرآن کریم و دستورات الهی در میان جامعه پیاده شود و قرآن تبیین و تفسیر شود.

امام جمعه برازجان ادامه داد: فلسفه وجودی اهل بیت رسول الله این بود که احکام خدا را در جامعه پیاده و نهادینه و به مردم ابلاغ کنند و نماز و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیاء و زنده کنند.

وی با بیان اینکه از طرفی قرآن معرف و موید اهل بیت رسول الله است، گفت: آیات بسیار زیادی در فضیلت اهل بیت (ع) در قرآن کریم نازل شده است و قرآن کریم، مبیین و معرف و حامی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و همچنین اهل بیت رسول الله هم مفسر و مبلغ قرآن هستند.

فاروق احمد ضیف، قاری مصری در پایان آیاتی از سوره احزاب را برای علاقمندان و فعالان قرآنی حاضر در مراسم به تلاوت پرداختند.

یادآور می شود، فاروق احمد ضیف، قاری مصری حامل پیام صلح و دوستی و وحدت اسلامی از کشورشان برای ایرانیان بودند. وی در سن هشت سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند و تا کنون این چهارمین سفر قرآنی این قاری مصری به جمهوری اسلامی ایران می باشد.

captcha