دشمنان به‌دنبال تخریب هویت ملی، دینی و روحیه انقلابی جوانان ما هستند
کد خبر: 3314330
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
امام‌جمعه بوشهر:

دشمنان به‌دنبال تخریب هویت ملی، دینی و روحیه انقلابی جوانان ما هستند

گروه اجتماعی: آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار با مدیر و اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، تصریح کرد: دشمنان با تهاجم فرهنگی، علمی، فنآوری و سیاسی به شدت به‌دنبال تخریب هویت ملی و دینی و روحیه انقلابی جوانان ما هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خوزستان، مدیر و کارکنان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان بوشهر به همراه مهران صلواتی، معاون اداری، مالی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی کشور امروز، 24 خردادماه با آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر دیدار کردند.

علی‌اکبر مزارعی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان بوشهر بوشهر در ابتدای این دیدار از فعالیت‌های رسالتی این اتحادیه گزارشی ارائه کرد و سپس، علی‌ مراد کرمی، سرپرست ادار‌ه‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی به‌عنوان آینده‌سازان و ترسیم‌کنندگان آینده جامعه ما هستند، گفت: جوانان با ظرفیت بالایی که در عرصه سازندگی و پیشرفت دارند، می‌توانند آینده مملکت را رقم بزنند و در حال حاضر شرایط فراهم است.

وی در ادامه حرکت‌های جنبشی در راهپیمایی 13 آبان، راه‌اندازی هیئت مذهبی انصارالمهدی(عج) و انصارالرسول(ص) ویژه مناطق اهل سنت، را بخشی از فعالیت‌های این اتحادیه دانش‌آموزی برشمرد و اظهار کرد: ما به‌دنبال تشکیل شورای عالی تشکل‌های دانش‌آموزی به ریاست راهبردی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر هستیم.

اجرای طرح کشوری حفظ و تدبر در سوره«انسان» طی ماه مبارک رمضان
زهرا فقیه، نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان بوشهر در قرارگاه ملی نیز در این جلسه بیان کرد: این اتحادیه دانش‌آموزان را در تراز انقلاب اسلامی پرورش می‌دهد و جشنواره فرزندان رمضان ویژه اعتکاف ماه مبارک رمضان است و اجرای طرح کشوری حفظ و تدبر در سوره«انسان» را از برنامه‌های سازنده در این مورد عنوان کرد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر یکی از ویژگی‌های جوان را معماری و شکل‌گیری شخصیت او در یک فضای آزاد و پر از جنب و جوش دانست و اظهار کرد: اگر این معماری در دوران جوانی، یک معماری شایسته باشد او در محیط خانه و اجتماع و محیط اداری و کاری می‌تواند فردی کارآمد، مؤثر و مفید باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر معماری جوان صحیح نباشد قطعاً هم خود و هم خانواده و جامعه و فضای پیرامونی خود دچار چالش می‌شود.

جوان رکن جامعه است
وی با بیان اینکه جوان رکن جامعه است، افزود: جوان، فردی است که همه نگا‌ه‌ها در دوران جوانی معطوف به او است و آینده نیز منوط و مترتب بر توانمندی او است.

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد: باید در عرصه‌ مدیریت شایسته‌ معماری جوان، برنامه‌ریزی بسیار دقیق، مدیریت کارآمد و نظارت بهینه و مؤثر صورت گیرد و حمایت بسیار دقیقی در این عرصه ایجاد شود.


رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه افزود: چون یک جوان اکثر زمان دوران جوانی خود را در آموزش و پرورش سپری می‌کند که همان دوران شکل‌گیری و معماری شخصیت است، به‌همین خاطر آموزش و پرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نقش مهم و مؤثر و تکلیف بسیار عظیم و سختی در این رابطه دارند.

هزینه در آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری است
امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه هزینه در آموزش و پرورش یک سرمایه گذاری است، بیان کرد: هر نظامی اگر بخواهد در عرصه های پیشرفت جامعه، پایدار و دینی و در فضای ملی و بین المللی، موفق و دارای اقتدار باشد، باید آموزش و پرورش موفق داشته باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر مقوله آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط با جوان توجه ویژه‌ای دارند، اضافه کرد: آموزش و پرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، تنفس حیات برای بالندگی و توانمندی جوان در آینده است.

نهادینه شدن روحیه دانش‌بنیان و جهادی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی
رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر اظهار کرد: ایران یکی از جوان‌ترین کشورهای جهان و استان بوشهر نیز دومین استان جوان کشور شمرده می‌شود لذا باید آموزش و پرورش استان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و نهادهای مرتبط با حوزه دانش‌آموزی، هماهنگ، با برنامه، کارآمد، فرهنگی، با بصیرت، دانش‌بنیان و جهادی برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان بوشهر باید در ایران، اولین باشد، افزود: جوانان استان بوشهر، جوانان بسیار مستعد، متدین، ولایت‌مدار، نجیب و پرتلاش برای رشد هستند به‌همین خاطر کار شما در استان بوشهر راحت‌تر از دیگر استان‌ها است.

دشمنان به دنبال تخریب هویت ملی و دینی و روحیه انقلابی جوانان ما هستند
وی در ادامه اظهار کرد: دشمنان با تهاجم فرهنگی، علم، فنآوری و سیاسی، به‌شدت به‌دنبال تخریب هویت ملی و دینی و روحیه انقلابی جوانان ما هستند و در این رابطه با تمام وجود، فشارهای بسیار وسیعی ایجاد کرده‌اند و می‌کنند، به‌همین خاطر دفاع مقدس فرهنگی و دفاع مقدس از حریم دینی و ملی جوانان یک ضرورت است.

وی در پایان عنوان کرد: در این رابطه باید جامعه‌ مدیریت حوزه جوانان، به‌ویژه آموزش و پرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، هماهنگ باشد و این اتحادیه در حوزه تمدن‌سازی باید مجری اندیشه‌های مقام معظم رهبری باشند.

captcha