رونمایی از پوستر سوگواره شعر عاشورایی در بوشهر
کد خبر: 3921751
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸

رونمایی از پوستر سوگواره شعر عاشورایی در بوشهر

پوستر دومین سوگواره شعر عاشورایی در مراسمی با حضور شاعران در حوزه هنری بوشهر رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، امید پارسایی‌فر، رئیس حوزه هنری استان، سه‌شنبه، 18 شهریورماه در جمع اصحاب رسانه گفت: امسال دومین رویداد ادبی سوگواره شعر عاشورایی در این استان با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و دبیری حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان برگزار می‎شود.

وی افزود: نخستین دوره این رویداد در سال گذشته با وجود اینکه تبلیغات مناسبی برای آن صورت نگرفت با استقبال بسیار خوبی از سوی شاعران هم استانی‎ همراه شد تا جایی که بیش از ۱۱۸ اثر ادبی در سبک‎های مختلف شعری سپید، نیمایی و کلاسیک به دبیرخانه جشنواره رسید.

رئیس حوزه هنری بوشهر تصریح کرد: چنین رویدادهایی در راستای تقویت و شناسایی استعدادهای ادبی برای شعر آئینی استان است که انتظار می‌‏رود با رویکرد حوزه هنری و سایر دستگاه‎ها در ارتباط با شعر آئینی داشتند، استقبال بهتری صورت گیرد.

پارسایی‌فر افزود: ظرفیت استان بوشهر در شعر آئینی بسیار خوب است و وقتی سوگواره‌‏هایی مانند شعر عاشورایی برگزار می‌‏شود این ظرفیت‌‏ها به‌خوبی شناسایی می‏‌شوند.

وی اظهار کرد: در همین زمینه دومین سوگواره شعر عاشورایی برگزار می‏‌شود که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره به نشانی  ARTBUSHEHR۱۰@GMAIL.COM یک هفته مانده به پایان اربعین است.

پارسایی‌فر گفت: هیئت داوران استانی و ملی شایسته نیز برای داوری آثار تشکیل شده‌ و در کنار این موضوع اشعار برگزیده شاعران نیز منتشر خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر بیان کرد: زمان برگزاری سوگواره نیز قبل از ارتحال نبی اکرم (ص) برگزار می‏‌شود که با مشخص شدن نفرات برگزیده با اهدای جایزه‎های نقد و فرهنگی از آنان تجلیل خواهد شد.

پارسایی‌فر اظهار کرد: در آئین اختتامیه دومین دوره سوگواره شعر عاشورایی کتاب آثار برگزیده دور نخست سوگواره مورد نمایی قرار می‎گیرد و کتاب این دوره نیز همین امسال منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha