آموزش و ارتقا شبکه امامت؛ مهمترین هدف طرح راهیاری در سطح ملی
کد خبر: 3942903
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

آموزش و ارتقا شبکه امامت؛ مهمترین هدف طرح راهیاری در سطح ملی

معاون ارتباطات بنیاد هدایت در جلسه هم‌اندیشی «شبکه راهیاری» استان بوشهر آموزش و ارتقا شبکه امامت را مهمترین هدف طرح شبکه راهیاری در سطح کشور دانست.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام رسول عارفی‌زاده، معاون ارتباطات بنیاد هدایت، بعدازظهر روز گذشته، دوم دی، در جلسه «هم‌اندیشی تبیین شبکه راهیاری استان بوشهر» به تشریح شبکه راهیاری و ارائه راهکارهای ارتقا شبکه امامت در سطح استان بوشهر پرداخت.
 
عارفی‌زاده به اهداف به این طرح اشاره کرد و افزود: در راستای ارتقا شبکه امامت، در بنیاد هدایت، طرح راهیاری در قالب سه بخش منطقه‌ای، استانی و شهرستانی تدوین شده است. در این طرح راهیاران منطقه‌ای وظیفه آموزش راهیار استانی را بر عهده دارند و راهیار استان با برگزاری نشست‌های تخصصی، راهیاران شهرستانی را که همان رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها هستند، آموزش می‌دهند.
 
وی ادامه داد: راهیاران شهرستانی پس از کسب آموزش‌های لازم با تعامل مستمر با امامان روستا، محله و پایگاه اجتماعی، زمینه ارتقا و آموزش آنان را فراهم می‌کنند که این اقدام گام مهمی در راستای تقویت شبکه امامت در سطح کشور محسوب می‌شود.
 
معاون ارتباطات بنیاد هدایت در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: با دریافت نظرات و پیشنهادات حاضران در جلسه، راهیار استانی و راهیاران شهرستانی معرفی شده و وظایف هر کدام و نحوه ارتقا شبکه امامت در سه عرصه امام روستا، پایگاه و محله مطرح می‌شود.
 
گفتنی است، جلسه هم‌اندیشی تبیین شبکه راهیاری استان بوشهر با حضور حجج اسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان، محمدرضا طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، سیدعلی پناه محمودی نیا معاون فرهنگ، پژوهشی و آموزشی و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد.
 
یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام عارفی‌زاده در سفر سه روزه به استان بوشهر ضمن حضور در  شهرستان‌های مختلف به برگزاری نشست‌های صمیمی پرسش و پاسخ با رؤسای ادارات، گزارش کاملی از عملکرد آنان در مبحث بازرسی‌ها، شناخت امامان موفق و معرفی مساجد شاخص شهرستان دریافت کرد.
انتهای پیام
captcha