آوینی، فردی دیندار و اهل عمل بود
کد خبر: 3963538
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت رقیه (س) برازجان:

آوینی، فردی دیندار و اهل عمل بود

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت رقیه(س) برازجان گفت: بارزترین ویژگی شخصیتی شهید آوینی، فعالیت در عرصه نظریه‌پردازی بود و مهمترین خصوصیت او به دینداری و اهل عمل بودنش مربوط می‌شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، مریم محمدی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان در مصاحبه با جمعی از خبرنگاران در سالن جلسات این مدرسه به بیان ویژگی‌های شخصیتی و فرهنگی شهید آوینی پرداخت و گفت: بارزترین ویژگی شخصیتی شهید آوینی، فعالیت در عرصه نظریه‌پردازی بود و مهمترین خصوصیت او به دینداری و اهل عمل بودنش مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه لقب سید شهیدان اهل قلم از سوی رهبر انقلاب به شهید آوینی نسبت داده شد، بیان کرد: اندیشه‌های فرهنگی شهید با شهادتش کامل شد و نقطه روشنی برای مسائل فرهنگی در جامعه بود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان با اشاره به آثار و کتب شهید افزود: امروزه آثار مکتوب شهید آوینی به عنوان منبع مهم تحقیقاتی برای اهل قلم به شمار رفته و به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است که این از افتخارات باارزش در معرفی شهید به کل جهان است.

محمدی اظهار کرد: نسل آینده با مطالعه آثار، زندگینامه و تلاش شهید نسبت به تکمیل کردن روح معنوی و عرفانی خود، کمک چشمگیری در شناخت مسیر آینده آنان دارد.

وی در پایان یادآور شد: شناخت شخصیت آن شهید بزرگوار در زمینه‌های مختلف و تزریق آن به جامعه، یکی از مسیرهای روشن راه شهید در هدایت افراد است.

انتهای پیام
captcha