روحانیت جهادگر در دل مردم جا دارد
کد خبر: 4047999
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
رئیس حوزه علمیه خواهران بوشهر:

روحانیت جهادگر در دل مردم جا دارد

رئیس حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار کرد: شهادت روحانیون در حریم رضوی با همدلی مردم همراه بود و نشان‌ داد روحانیت جهادی در دل مردم جا دارد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، تجمع طلاب و روحانیون خواهر و برادر استان بوشهر، امروز 20 فروردین ماه با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان، رئیس حوزه علمیه خواهران استان بوشهر و امام جمعه اهل سنت در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، رئیس حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به روایت زیبای ما رایت الا جمیلا، شهادت روحانیون جهادی در حریم رضوی را شهادتی زیبا خواند و گفت: روحانیت شهادت‌طلب بوشهر این شهادت مظلومانه و حادثه دردناک را به ساحت مقدس ولی عصر(ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری و جامعه روحانیت تسلیت عرض می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه روحانیت میراث دار شهدایی همچون شهید اول، شهید ثانی، مطهری و مفتح است افزود: استکبار جهانی بداند لباس روحانیت هم لباس علم است، هم لباس خدمت و هم لباس شهادت؛ اگر دشمنان بنا دارند با این رفتار ما را بترسانند، بدانند ما را از چیزی می ترسانند که افتخار ماست.

اسماعیلی اظهار کرد: این شهادت که با همدلی مردم همراه بود، نشان‌ داد روحانیت جهادی در دل مردم جا دارد و خط بطلانی بود بر سوء تبلیغات دشمن که روحانیت در جامعه کمرنگ است و جایی ندارد.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در ادامه تصریح کرد: راه جمهوری اسلامی راه وحدت بین مسلمانان، کشورها و اقوام مسلمان است که دشمن نتوانسته ما را بیراه کند؛ به همین علت دست به این چنین اقداماتی برای از بین بردن وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی می‌زند.

وی در پایان با اشاره به ایجاد شبکه ای عظیم از گروه های مدافع حرم مانند فاطمیون، زینبیون، انصارالله و حشدالشعبی توسط سردار سلیمانی که وحدتی میان اقوام مختلف مسلمانان شد، اضافه کرد: حاج قاسم به شهادت رسید اما مکتب حاج قاسم روز به روز زنده‌تر است.

اسماعیل بازدار، امام جمعه اهل سنت بوشهر نیز با بیان تسلیت این حادثه ناگوار گفت: این شهادت به نسبت ما که از میان ما رفتند، ناگوار است اما به نسبت خود شهدا بسیار شیرین و گواراست.

وی ادامه داد: هر قطره خونی که در راه اسلام ریخته می‌شود، امت هایی را زنده می‌کند. اندیشه جاهلانه تکفیری نشان از جهل و بی دینی آنها دارد و هرکجا که قرار گرفت، جز ویرانی ثمره ای نداشت.

امام جمعه اهل سنت تاکید کرد: اهل سنت این حادثه تلخ را محکوم می‌کند و دشمن نمی‌تواند به واسطه این ترورها میان سنی و شیعه اختلافی بیندازد؛ تا زمانی که میان این دو تقوا حاکم است، اتحاد و همدلی نیز وجود دارد.

بر اساس این گزارش، لازم به ذکر است که در پایان تجمع طلاب و روحانیون بیانیه ای در محکومیت حادثه تروریستی روحانیون جهادی قرائت شد.

 
خبرنگار: آتنا جعفری
انتهای پیام
captcha