نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4059471
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در بوشهر برگزار شد

نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر با حضور خانواده معظم شهدا، اقشار مختلف مردم، شماری از مقامات استانی و پیکر مطهر شهید گمنام برگزار شد.

//نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز در بوشهر برگزار شدبه گزارش ایکنا از بوشهر، نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، سوم خردادماه با حضور خانواده معظم شهدا، آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر و سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) به میزبانی آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این کنگره نه تنها تجلیلی است برای آسمانیان، بلکه تعلیمی است برای سبک زندگی شهدا، گفت: دنیا همانند بازار است که گروهی سود می‌برند و گروهی زیان، گروهی که سود اعظم دارند و در اوج کمال در دنیا به سر می‌برند و آن را ترک می‌کنند، شهدا هستند.

وی در ادامه گفت: بالاتر از هر کار نیک، کار بهتری است لکن بالاتر از شهادت کاری نیست، لذا شهدا با خدا معامله کردند و خدا اولین چیزی که به آن‌ها عطا می‌کند وعده‌های قرآنی است: «برای ایشان بهشت آماده است و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند».

نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در بوشهر برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به مراتب و آثار شهادت در دنیا اظهار کرد: شهید با شهادت خود، علو شخصیت و درجه عرشی خودش را به نحو احسن رقم می‌زند، او با شهادت خود با خداوند معامله می‌کند و گناهانش بخشیده شده و مهمان خدا می‌شود، به طوری که در قیامت و برزخ تافته جدا بافته و دردانه خداوند متعال است، حتی قدرت شفاعت نیز دارد.

وی در ادامه افزود: دومین بعد آثار شهادت، اقتدار ملی است که با دفاع مقدس برای سرزمین خودش بر جای می‌گذارد؛ شهید با جان خود ایستادگی می‌کند و نمی‌گذارد استکبار جهانی بر کشور سلطه یابد.

آیت‌الله صفایی با اشاره به مورد سوم یعنی عزت دینی، ادامه داد: شهدا همانند حمزه سیدالشهدا(ع) و امام حسین(ع) که با شهادت خود توطئه‌های دشمن را خنثی کردند، دین و مکتب اهل بیت(ع) را احیا می‌کنند.

وی بیان کرد: شهدا برای خانواده خودشان نیز افتخار، احترام و غرور ویژه در جامعه ایجاد می‌کنند و این خانواده‌ها مانند ستارگان پرفروغ و بی غروب کاروان شهدا در زمین می‌درخشند.

نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در بوشهر برگزار شد

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر نیز در این مراسم بیان کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر اوج وفاداری، ایثارگری و همت فرزندان رشید ایران اسلامی بود.

وی اضافه کرد: وجود 600 شهید فرهنگی، معلم و دانش‌آموز در مقاطع مختلف انقلاب و دفاع مقدس تاکنون نشان می‌دهد که فرهنگیان در دفاع از انقلاب، امام و رهبری همیشه پیشتاز و پیش‌قدم بودند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز محدود به این سرزمین نیست بلکه در دنیا جایگاه دارد، گفت: جبهه انقلاب تا مدیترانه پیش رفته است و با دشمنان تکفیری و رژیم صهیونیستی در خانه خودشان مبارزه می‌کنیم.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدا تقدیر شد. 

عکاس و خبرنگار: آتنا جعفری
 
انتهای پیام
captcha