راه‌اندازی انجمن تعزیه در شهرستان‌های بوشهر
کد خبر: 4064222
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

راه‌اندازی انجمن تعزیه در شهرستان‌های بوشهر

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: باتوجه به علاقه مردم استان به هنر تعزیه، به منظور ارتقای این هنرآیینی و ایجاد یک ساختار منسجم برای معرفی بهتر، انجمن تعزیه در شهرستان‌های بوشهر و سپس انجمن استانی تشکیل خواهد شد.

تعزیه در بوشهر

عبدالرحیم افروغ، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر از تشکیل انجمن تعزیه‌‌خوانان در استان خبر داد و گفت: در حوزه هنر آیینی تعزیه در استان بوشهر گروه‌های توانمندی وجود دارد که ساختاری منسجم ندارند.

وی ادامه داد: باتوجه به علاقه مردم استان به هنر تعزیه، به جهت ارتقای این هنرآیینی و ایجاد یک ساختار منسجم برای معرفی بهتر آن انجمنی تحت عنوان انجمن تعزیه در شهرستان‌های بوشهر و سپس انجمن استانی تشکیل خواهد شد.

افروغ با اشاره به تشکیل این ساختار تصریح کرد: در قدم اول گروه‌های تعزیه در سطوح مختلف کیفی در استان شناسایی شده و در گام دوم یک بانک جامع از این گروه‌های تعزیه تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از این فرآیند طبق یک الگوی خاص چه در شهرستان  و چه در سطح استان این انجمن راه‌اندازی خواهد شد و برنامه‌های ویژه‌ای برای اعضای این انجمن مانند آموزش، استعدادیابی، توانمندسازی و همچنین اجرای برنامه‌های ویژه و نمادین مانند سوگواره‌ها در نظر گرفته شده است.

افروغ ضمن تأکید بر فعالیت‌های جانبی مانند ساخت ملزومات تعزیه اظهار کرد: این ادوات با هنر هنرمندان تعزیه استان تولید خواهد شد و طرح‌های حمایتی از جمله ایجاد فرصت برای این گروه‌ها و برگزاری ورکشاپ‌ها در دستور کار این طرح قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان بوشهر در پایان گفت: متقاضیان و علاقه‌مندان به این هنر می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر تا سوم تیرماه به اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها و یا به نشانی اینترنتی www.boushehr.farhang.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام گروه‌های تعزیه خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha