احساس مسئولیت اجتماعی در قبال مردم یک معروف الهی است
کد خبر: 4143621
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
امام جمعه بوشهر:

احساس مسئولیت اجتماعی در قبال مردم یک معروف الهی است

آیت‌الله صفایی‌بوشهری تقوا را کلید موفقیت و رستگاری و زندگی بدون گناه دانست و گفت: احساس مسئولیت اجتماعی در قبال مردم یک امر به معروف الهی و دینی است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، خطبه‌های عبادی سیاسی نماز آدینه این هفته، امروز، ۵ خردادماه، به امامت آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در مصلای نمازجمعه واقع در محله ایثار اقامه و ایراد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در بخش اول خطبه‌های نماز آدینه این شهر به تبیین سبک زندگی اسلامی و آموزه‌های الهی برای رستگاری انسان پرداخت و اظهار کرد: پرهیز از عجله در تصمیم‌گیری‌ و عمل یکی از هدایت‌های الهی است.

وی با بیان اینکه عجله موجب سطحی‌نگری در تصمیم و شکست عمل و اهداف است، افزود: انسان با توجه به شرایط روحی همیشه به‌دنبال دست یافتن به آن عمل و هدف است که موجب آن می‌شود که هم عمل انجام نشود و همچنین تصمیم‌گیری‌ به خطا منجر شود.

خطیب جمعه بوشهر با بیان این نکته که در زندگی اسلامی و دینی عجله و شتاب جایگاهی ندارد، گفت: انسان در هر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و در مقام عمل نباید شتاب کند. به آن علت که عجله و شتاب موجب نابودی انسان می‌شود، چون عجله آثار منفی و لغزش را در خود همراه دارد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه در برخی آیات قرآن آمده است که عجله کردن در رفع حوائج مردم و امور آخرتی به عنوان کار خیر محسوب می‌شود، افزود: عجله در صلح و بخشش و مهرورزی با همسر، حمایت مالی از نیازمندان و خواندن نماز اول وقت و رفع حوائج مردم و امور آخرتی به‌عنوان کار خیر غیردنیایی مشکلی ندارد.

امام جمعه بوشهر در بخش دوم خطبه‌های نماز آدینه، تقوا را کلید موفقیت و رستگاری و زندگی بدون گناه دانست و گفت: احساس مسئولیت اجتماعی در قبال مردم یک امر به معروف الهی و دینی است.

وی با تبریک میلاد حضرت ثامن الحجج(ع)، بیان کرد: عالم آل محمد(ص) ولایتش شرط ایمان است، به آن جهت که ولایت به حضرت ثامن الحجج(ع) از شروط ایمان الهی است.از برگزارکنندگان جشن‌های دهه کرامت و کانون‌های خدمت رضوی تشکر و تقدیر می‌کنم.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: شأن قانون‌گذاری والاتر از نظارت است و این یک وظیفه اصلی قوه مقننه است.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت یاد حماسه غرورآفرین سوم خرداد، گفت: امنیت پایدار در گرو ایستادگی، ولایتمداری و استواری مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در یگان‌های سپاه، بسیج و ارتش است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در ادامه از دیپلماسی فعال دولت  قدردانی کرد و افزود: ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاعی پیشرفت روزافزون کرده است. وحدت و اجرای تصمیمات کارآمد موجب رفع و شکست تحریم‌های اقتصادی و بین‌المللی می‌شود.

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha