جنگ و جهاد فرهنگی مهم‌ترین رسالت روحانیت است
کد خبر: 4157020
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

جنگ و جهاد فرهنگی مهم‌ترین رسالت روحانیت است

حجت‌الاسلام محمود محمدی‌‌شاهرودی با بیان اینکه نیاز جامعه ما جهاد فرهنگی و تبیین دستاوردهای ارزشمند نظام است، گفت: امروز مهم‌ترین رسالت روحانیت جنگ و جهاد فرهنگی است.

سالگرد شهادت آیت‌الله حاج‌شیخ ابوتراب عاشوری

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود محمدی‌‌شاهرودی، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، شامگاه، ۳۰ تیرماه، در مراسم گرامیداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله حاج‌شیخ ابوتراب عاشوری که در جوار مزار ایشان واقع در مسجد ولیعصر(عج) شهر چغادک شهرستان بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: ایثارگران و مجاهدان در شکوفایی نظام و انقلاب اسلامی نقش داشتند اما در میان همه اقشار جامعه، آن قشری که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد، جامعه روحانیت است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: البته این نه به معنای منت بر سایر اقشار، بلکه رسالت روحانیت است، زیرا روحانیت چندین برابر سایر اقشار نسبت به جمعیت شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه همه شهدا مظلوم هستند، افزود: شهدا با مال و جان و آبروی خود از اسلام، قرآن و ارزش‌ها دفاع کردند که مظلوم هستند و اما برخی شهدا مظلوم‌تر هستند چون در دوران غربت اسلام به یاری اسلام آمدند.

حجت‌الاسلام محمدی‌‌شاهرودی بیان کرد: اینکه عده‌ای بعد از انقلاب بیایند دفاع کنند خوب است و اهمیت دارد، ولی شهدایی که در دوران مظلومیت و تنهایی امام(ره) را یاری کردند و زیرساخت‌های شکل‌گیری انقلاب را پی‌ریزی کردند، ارزش مضاعفی دارند و شهید ابوتراب عاشوری از جمله این شهدا است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور مطرح کرد: شهدای حوزه روحانیت به‌ویژه شهدای قبل از انقلاب، مجاهدان شهید عرصه تبیین و روشنگری هستند، روشنگری و مجاهدت‌های شبانه‌روزی روحانیون در آن درمقطعی که کسی جرئت نمی‌کرد نام امام و یاد امام(ره) را ببرد، روحانیون شبانه‌روز به روشنگری و مجاهدت پرداختند و از امام و انقلاب دفاع کردند.

سخنران مراسم

وی با اشاره به اینکه امروز نیاز جامعه ما جهاد فرهنگی و تبیین دستاوردهای ارزشمند نظام است، اظهار کرد: اگر خون و رشادت شهدا نبود ما امروز بر سر سفره انقلاب نمی‌نشستیم، امروز جهاد و دفاع مقدس فرهنگی مهم‌ترین رسالت روحانیت است، جهاد فرهنگی به مراتب از جهاد نظامی سخت‌تر است.

حجت‌الاسلام محمدی‌‌شاهرودی با اشاره به اینکه یادواره‌ها و محافل شهدا، انقلاب اسلامی را به سمت قلعه آرمانی عصر ظهور حرکت می‌دهد، گفت: روحانی مجاهد شهید آیت‌الله حاج‌شیخ ابوتراب عاشوری در سال‌های آینده به‌عنوان شهید شاخص حوزه روحانیت معرفی خواهد شد و فیلم، کتاب و مستند و دیگر فعالیت‌ها جهت معرفی این شهید بزرگوار انجام خواهد شد.

سالگرد شهادت آیت‌الله حاج‌شیخ ابوتراب عاشوری

سالگرد شهادت آیت‌الله حاج‌شیخ ابوتراب عاشوری

طاها لَک 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha