بوشهر257 برنامه همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن در بوشهر برگزار می‌شود
کد خبر: 1397370
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶

بوشهر257 برنامه همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن در بوشهر برگزار می‌شود

خبرنگاران افتخاری/حامد فکوری: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر از برگزاری 257 برنامه به مناسبت هفته گرامیداشت زن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فاطمه دهقانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر 30 فروردین‌ماه در آغازین روز از هفته زن در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بانویی که در دامان خود شیرمردانی مانند امام حسن مجتبی(ع) و سیدالشهدا امام حسین(ع) و شیرزنانی همچون زینب کبری(س) پرورش داد و حضرت فاطمه(س) در میدان شجاعت و مبارزه با ظالمان عصر خود همچون همسرش حضرت علی(ع) می‌درخشید و زندگی ساده‌اش بهترین سرمشق ساده‌زیستی و تأمین عدالت اجتماعی، مواسات و مساوات بود.

وی بیان کرد: مصحف حضرت زهرا(س) نشانگر این است که مقام علمی حضرت زهرا(س) با علم بشریت که درباره آن صحبت می‌شود، قابل مقایسه نیست و این بانوی بزرگوار نسبت به خدمت به هم‌نوعان و دعا در حق مردم زبانزد عام و خاص است و اگر این امر سنت و سیره قرار می‌گرفت بسیاری از مشکلات حل می‌شد و امروز امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و ام‌کلثوم(س) به عنوان تربیت‌شدگان حضرت چراغ هدایت در عالم وجود هستند و به برکت وجود حضرت زهرا(س) به این منزلت و جایگاه رسیدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اظهار کرد: حضرت زهرا(س) نسبت به مسائل سیاسی عکس‌العمل از خود نشان می‌داد، ولی سیاست‌زده نبود. وی در زمینه مسائل سیاسی ساکت نبود و صدمات و ضرباتی که به حضرت وارد می‌شد، درباره حمایت از ولایت، امامت، روشنگری و افشاگری نقشه‌های منافقان بود، مردم باید به فرهنگ فاطمی در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی، خانه و خانواده توجه کنند.

دهقانی افزود: برگزاری مراسم «تجلیل از بانوان استعدادهای برتر» در رشته‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این هفته گرامیداشت است و این برنامه‌ها شامل 100 همایش و جشن، 20 کارگاه آموزشی و نشست تخصصی در حوزه زنان، 25 مسابقه و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و اطلاع‌رسانی، بازدید از نمایشگاه و کارگاه فعال زنان کارآفرین، کارگاه‌های آموزشی با محوریت زن، بازدید از تعاونی‌های فعال حوزه زنان و تجلیل از مادران دیروز و امروز است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تصریح کرد: به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی تأکید شده که برای زنان روستایی و مناطق محروم و دورافتاده برنامه‌هایی متناسب با شأن و منزلت آنان نظیر در نظر گرفته شود و یکی از برنامه‌های امسال ستاد بزرگداشت اعزام متخصصان زنان و زایمان به مناطق مختلف استان و مناطق محروم و روستایی توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی متناسب با سلامت زنان یادآور شد: در ویژه‌برنامه‌های امسال تلاش شده است همه زنان استان در سطوح مختلف دیده شوند. این برنامه‌ها برای قشر و یا گروه خاصی نیست و برنامه‌ها در هر منطقه‌ای متناسب با همان منطقه پیش‌بینی شده است.

captcha