مکتب حضرت زهرا(ع) نقشه‌ راه بیداری اسلامی است
کد خبر: 4145885
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی:

مکتب حضرت زهرا(ع) نقشه‌ راه بیداری اسلامی است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) درس‌آموز تمامی حرکت‌های بیداری اسلامی و آزادی‌خواهانه جهان در تاریخ بشریت است.

قیام ۱۵ خردادماه ۱۳۴۲

به گزارش ایکنا از بوشهر، مراسم گرامیداشت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، شب گذشته، با حضور و سوگواری سایر اقشار مردم و مسئولان لشکری و کشوری استانی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) محله بوستان منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر اسماعیلی، عضو شورای فرهنگ عمومی استان و امام جمعه موقت بوشهر در این آیین گرامیداشت، ویژگی‌های انقلاب اسلامی را برشمرد و بیان کرد: ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ زمینه‌ساز حرکت عظیم و انقلاب اسلامی ملت ایران علیه استعمار، استبداد و استکبار شد. به آن جهت که قیام ۱۵ خرداد مردم در شهرهای نظیر قم، تهران، ورامین، تبریز، بوشهر و... سر آغاز انقلاب اسلامی بود.

وی در ادامه به نقش حضور جوانان اصناف، طلبه و دانشجو در مبارزات ضد ستم‌شاهی اشاره کرد و افزود: مردم در قیام ۱۵ خرداد پرچم دفاع از ولایت، امامت، دین، قرآن و مرجعیت را به اهتزاز درآوردند و سبب شکستن قدرت‌های استبداد و استعمار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه در قیام ۱۵ خرداد نفوذ کلام امام خمینی(ره) مردم را به میدان جهاد هدایت کرد، گفت: قیام ۱۵ خرداد تأثیر مهمی بر ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مبارزاتی جامعه آن زمان گذاشت و به تعبیر امام خمینی(ره) قیام ۱۵ خرداد اسطوره قدرت ستمشاهی را در هم شکست.

وی نقش روحانیت در قیام ۱۵ خرداد را مهم دانست و عنوان کرد: جایگاه روحانیت در جامعه و پیروی مردم از آن‌ها نقش مهمی در قیام ۱۵ خرداد داشت و منشأ و خاستگاه قیام ۱۵ خرداد اندیشه‌های روحانیت مبارز به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل اهداف دشمنان در شرایط کنونی را تحریف و انحراف مسیر انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: فتنه‌های گوناگونی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی طراحی شده است که با هدایت‌های مقام معظم رهبری و حضور به موقع مردم ولایت‌مدار در صحنه، توطئه‌ها و ترفند‌های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: دشمنان برای ناامیدی و یاس مردم از راهکار‌ها و ضعف‌های مختلف جامعه استفاده می‌کند که باید برای مقابله با دسیسه‌های دشمنان ضمن افزایش آگاهی و شناخت دشمن با حضور به موقع در صحنه اهداف آنان ناکام شود.

وی بیان کرد: دشمن در این شرایط از همه ابزار‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کند که به حمدالله مردم فهیم با حضور در صحنه اهداف آنان را خنثی و ناکام کرده‌اند.

امام جمعه موقت بوشهر، پاسداری از آرمان‌های امام راحل و شهدای والامقام و تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: یوم‌الله ۱۵ خرداد نقطه عطف و حماسه‌ای ماندگار در تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استبداد و استعمار است.

تبیین جامعیت مکتب زهرای اطهر(س)

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان این مطلب که مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) درس‌آموز تمامی حرکت‌های بیداری اسلامی و آزادی‌خواهانه جهان در تاریخ بشریت است، تصریح کرد: هماره در تاریخ بشر دو جریان حق و باطل وجود داشته است، که رهبری جریان حق را انبیاء و اولیای الهی(ع) و همچنین رهبری جریان باطل را طاغوت‌ها به عهده داشته‌اند.

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha