مرحله شهرستانی مسابقات حفظ قرآن کریم در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 3275720
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

مرحله شهرستانی مسابقات حفظ قرآن کریم در بوشهر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مؤسسه فرهنگی، قرآنی نورالثقلین بوشهر نخستین مرحله شهرستانی مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه آقایان را روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه در حسینیه شهدای این شهر برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، مسابقات حفظ قرآن کریم «1 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء و 30 جزء» ظهر جمعه، 18 اردیبهشت‌ماه با حضور خبرنگار و عکاس خبرگزاری ایکنای استان بوشهر در حسینیه شهدای این شهر برگزار شد.

صدرالله محمدی باغملائی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآنی نورالثقلین شهرستان بوشهر در ابتدای این آئین با بیان اینکه اسفندماه سال گذشته، نهمین مرحله استانی مسابقات حفظ ویژه بانوان با حضور 213 حافظ قرآن کریم برگزار شد، اظهار کرد: مرحله شهرستانی مسابقات حفظ، قرآن کریم ویژه آقایان برای نخستین‌بار در بوشهر برگزار می‌شود و این مؤسسه تا‌کنون توانسته است مسئولیت برگزاری مسابقات استانی و شهرستانی را با حضور داوران متخصص قرآنی و پوشش بسیار عالی رسانه‌های قرآنی عهده دار بوده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، قرآنی نورالثقلین شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از 40 نفر حافظ قرآن کریم در نخستین مرحله شهرستانی مسابقات ثبت نام کرده‌اند، افزود:  بعد از پایان این دوره مسابقات حفظ شهرستانی، درنظر داریم که به‌همت مؤسسه فرهنگی، قرآنی نورالثقلین، 24 مهرماه سال جاری مسابقات حفظ استانی ویژه آقایان نیز برگزار خواهد شد.

برگزاری طرح تخصصی حدیث معرفت و دوره‌های آموزشی در بوشهر

وی برگزاری طرح تخصصی حدیث معرفت، دوره‌های آموزشی آشنایی با صرف و نحو، احکام، اصول عقاید، آشنایی با تاریخ اسلام و سیری در کتب شهید مطهری به همراه اعطای مدرک، اجرای طرح قرآنی نوگلان شیوه ای نوین در آموزش روخوانی، طرح آیه‌های ماندگار ویژه بانوان، اردوهای قرآنی در تابستان، دوره تدبر در قرآن کریم از دیگر فعالیت‌های تخصصی و آموزشی این مؤسسه قرآنی عنوان کرد.

در این مراسم حفاظ ثبت نام کننده در نخستین مرحله شهرستانی مسابقات حفظ بعد از تلاوت و اعلام رأی هیئت داوران؛ در بخش یک جزء، صاحب احمدی، غلامحسین عادلی مقدم و سیدابوالفضل هاشمی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و رضا علی‌نژاد و محمد ابراهیمی در بخش رشته حفظ 5جز نیز به ترتیب حائز رتبه اول تا دوم شدند. همچنین، حسن جوی، علیرضا محنایی در بخش حفظ 10 جزء، به ترتیب حائز رتبه اول تا دوم را کسب کردند و در حفظ 15 جزء، میلاد میگلی حائز رتبه برتر در این رشته قرآنی شد.

یادآور می‌شود، در پایان، از سوی مؤسسه فرهنگی، قرآنی نورالثقلین شهرستان بوشهر از نفرات برگزیده متسابقین که حائز رتبه برگزیده نخستین مرحله شهرستانی مسابقات حفظ قرآن ‌کریم شده بودند، تجلیل شد.

captcha