جشن غدیری - قرآنی «ردا» در شهرستان تنگستان برگزار شد + فیلم و عکس
کد خبر: 4153133
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

جشن غدیری - قرآنی «ردا» در شهرستان تنگستان برگزار شد + فیلم و عکس

طی مراسمی جشن غدیری - قرآنی طرح ملی روایت دختر ایرانی «ردا»، از سوی خانه قرآن موعود(عج) و پایگاه مقاومت حضرت معصومه(س) روستای گورک دژگاه با موضوع «استکبارستیزی و انقلابی‌گری» در شهرستان تنگستان برگزار شد.

جشن غدیری - قرآنی «ردا» در شهرستان تنگستان

به گزارش ایکنا از بوشهر، ظهر امروز ۱۵ تیر، طی مراسمی جشن غدیری - قرآنی به‌مناسبت دهه ولایت و امامت و اجرای طرح ملی روایت دختر ایرانی «ردا»، از سوی خانه قرآن موعود(عج) و پایگاه مقاومت حضرت معصومه(س) روستای گورک دژگاه و با همکاری مؤسسه امور خانواده پیوند سبز بوشهر با موضوع «استکبارستیزی و انقلابی‌گری» در شهرستان تنگستان برگزار شد.

زینب صیادزاده، مربی آموزشی خانه قرآن موعود(عج) روستای گورک دژگاه در این مجلس جشن غدیری - قرآنی به تبیین تفسیر آیه یکصد‌و‌پانزدهم سوره مبارکه بقره پرداخت و بیان کرد: استکبارستیزی، ترویج آموزه‌های دینی و الهی، قدرشناسی و روایتگری دستاوردهای ارزشمند حکومت به‌عنوان یکی از معروفات الهی و اجتماعی می‌باشد که پروردگار متعال در کتاب قرآن بر این محور خطاب به مسلمانان موحد تاکید کرده است.

وی با بیان این نکته که پروردگار باریتعالی «إِنَّ اللَّهَ واسِعٌ عَلِيمٌ» است، افزود: پیروی از امام حق و ولایت‌پذیری در واقع نماد و نشان از تجلى وحدت مسلمانان موحد و تجديد خاطرات ايثارگرى و شرک‌ستيزى است. و همچنین هركارى كه به فرمان خداوند بوده و رنگ الهى داشته باشد در واقع عین عبادت است.

تبیین رسالت پیامبران الهی و معصومین(ع) 

صیادزاده با اشاره به اینکه پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) و اهل‌بیت عصمت ایشان واسطه‌ فیض و رحمت واسعه‌ الهى است، گفت: پيامبر اسلام(ص) دارای مقام نبوت و رسالت بود که از وحى الهى آگاهى دارد و خبر مى‌دهد و هم مسئول ابلاغ، اجرا و نظارت است. 

وی با بیان این مطلب که پيروان پيامبر اسلام(ص) از رحمت خاص الهى برخوردارند، تصریح کرد: امر به معروف و نهى از منكر، در رأس برنامه‌هاى بعثت پيامبران الهی و معصومین(ع) است. 

مربی آموزشی خانه قرآن موعود(عج) روستای گورک، عامل رستگارى و فلاح و ايمان انسان‌ها را در حمايت از پيامبر اسلام(ص) و پيروى از قرآن دانست و افزود: نبوّت نبی مکرم اسلام(ص) همراه قرآن و از طرف خدا نازل شده است و همچنان‌که قرآن کریم روشنی‌بخش دل‌ها و اندیشه‌های مؤمنین و تمامی مسلمانان موحد است. 

یادآور می‌شود، این مراسم با رونمایی از نماهنگ سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه رمضان ۱۳۵۳ مسجد امام حسن(ع) شهر مشهد در خصوص طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و تمسک به ولایت علی بن ابیطالب(ع)، برپایی دوره آموزشی یاد یاران در راستای تمدن‌سازی و پایداری فرهنگ مقاومت اسلامی، اهتزاز پرچم طرح ملی روایت دختر ایرانی «ردا» در پایگاه مقاومت حضرت معصومه(س)، برپایی سفره ختم صلوات و ایستگاه نقاشی غدیرانه کودکان قرآن‌آموز، جلسه‌ تدبر در قرآن مادران روستایی و همچنین با محکوم کردن قرآن‌سوزی دولت سوئد همراه بود.

الهام رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha