جلسه هم‌اندیشی «عفاف و حجاب از منظر قرآن» در تنگستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4154788
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

جلسه هم‌اندیشی «عفاف و حجاب از منظر قرآن» در تنگستان برگزار شد + عکس

جلسه هم‌اندیشی «عفاف و حجاب از منظر قرآن» از سوی خانه قرآن موعود(عج)، ۲۱ تیرماه در زینبیه روستای گورک دژگاه از توابع شهرستان تنگستان برگزار شد.

جلسه هم‌اندیشی «عفاف و حجاب از منظر قرآن»

به گزارش ایکنا از بوشهر، یکصد‌و‌دوازدهمین جلسه هم‌اندیشی خانه قرآن موعود(عج) با موضوع «عفاف و حجاب از منظر قرآن»، شامگاه ۲۱ تیرماه، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوکار، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین(ع) بندر دلوار به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حضرت معصومه(س) در زینبیه روستای گورک دژگاه شهرستان تنگستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوکار، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسین(ع) بندر دلوار در این جلسه اظهار کرد: حجاب در کلام‌الله مجید در سوره‌های نور و احزاب به صراحت و وضوح تبیین شده است. در این آیات شریفه حدود حجاب، آثار و کارکرد‌های آن بیان شده است؛ در حقیقت، حجاب زن مسلمان به فتوای همه‌ مراجع معروف تقلید در این زمان یکی از ضروریات دین است.

وی افزود: نکته مهم در بررسی حجاب از نظر دین مبین اسلام، این است که نگرشی مطابق با فطرت و هویت حقیقی زنان است که نه تنها یک بُعدی نبوده، بلکه همه ابعاد و جوانب شخصیت زن مسلمان در بُعد مادی و معنوی را مدنظر قرار داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسین(ع) بندر دلوار بیان کرد: بُعد دیگر حجاب از دیدگاه قرآن و روایات در «نگاه» است. این بخش از حجاب بعد از بُعد اول، شناخته‌شده‌ترین بُعد از ابعاد حجاب است و دستور صریح قرآن کریم بر این بُعد از حجاب دلالت دارد؛ که حجاب هم برای زن و هم برای مرد است، همچنان که خداوند در سوره مبارکه نور به مردان و زنان به‌طور جداگانه امر می‌کند که چشم‌های خود را فرو افکنند. همانطور که خدا در آیه ۳۰ سوره نور می‌فرماید «قُل لِلمؤمِنینَ یغُضُّوا مِن اَبصارِهِم» در آیه ۳۱ سوره نور نیز می‌فرماید: «قُل لِلمؤمِناتِ یغضُضنَ مِن أَبصارِهنَّ».

وی در مورد حجاب در گفتار گفت: در آیات شریفه قرآن کریم مؤکداً در مورد نحوه گفتار زنان به نامحرم است آنجا که پروردگار در آیه ۳۲ شریفه سوره مبارکه احزاب می‌فرماید: «فلا تَخضَعنَ بالقَول فَیطمَعَ اَلَّذی فی قَلِبه مَرَضٌ وَ قُلنَ قَولاً مَعروفاً؛ با خضوع در گفتار سخن نگویید که بیمار دل طمع ورزد، بلکه شایسته و متعارف سخن گویید»؛ مخاطب نخست آیه شریفه، زنان رسول خدا(ص) هستند و سپس تمام زنان مؤمن.

این مقام مسئول با اشاره به حجاب در قلب تصریح کرد: خداوند متعال در برتری تقوای دل در امر حجاب در آیه ۵۳ سوره مبارکه احزاب می‌فرمایند: «و اذا سألتموهنّ متاعا فاسئلِ وهُنَّ مِن وَرَاء حجابٍ ذلکُم اَطهَرُ لِقُلُوبِکم و قُلوِبِهنّ؛ و هنگامی که از همسران پیامبر(ص) چیزی خواستید از پشت حجاب و پرده از ایشان بخواهید که این کارتان برای دل‌های شما و دل‌های ایشان پاکیزه‌تر است.»

یادآور می‌شود، این آیین هم‌اندیشی با مجری‌گری زینب احمدی و با قرائت قرآن توسط نوگل قرآنی خانه قرآن موعود مهدی گورکی و با اجرای دکلمه‌خوانی توسط لیلا آردن، بانوی بسیجی فعال روستا و سفره نذر ختم صلوات به نیتی سلامتی حضرت صاحب‌الامر(عج) و با شعرخوانی قرآنی دختران نوجوان با موضوع عفاف و حجاب همراه بود که از سوی حوزه مقاومت فاطمه زهرا(س) دلوار و بسیج جامعه زنان سپاه امام صادق(ع) بوشهر تجلیل شدند.

زینب محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha