جهاد تبیین و روشنگری علما بهترین سند تحول اجتماعی است
کد خبر: 4148936
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
وزیر اطلاعات بیان کرد:

جهاد تبیین و روشنگری علما بهترین سند تحول اجتماعی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌اسماعیل خطیب گفت: شرایط اجتماعی پس از گذر از جنگ ترکیبی دشمنان همچنان نیازمند به سند جهاد تبیین و روشنگری علما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌اسماعیل خطیب

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، در سفره یک‌روزه به بوشهر، امروز ۲۹ خردادماه، با حضور در گلزار شهدای بهشت صادق(ع) محله فردوس منطقه یک شهر بوشهر با قرائت و نثار فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وزیر اطلاعات دولت سیزدهم در ادامه در دیدار با آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در محل مجتمع فرهنگی و پژوهشی آدینه محله شهید مدرس منطقه یک این شهر، گفت: نام استان بوشهر در تاریخ بلند، پراستقامت و پرفرازونشیب ایران، با عالمان، مجاهدان و دلیران مقاومت همواره درخشیده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب افزود: استان بوشهر همواره یکی از شاهراه‌های اصلی اقتصاد ایران بوده است و با وجود منابع نفت، گاز، پتروشیمی فراوان، دارای بندر و صادرات و واردات است و قطب مؤثر اقتصاد کشور به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به نقش همیشگی و کارآمد روحانیان در تاریخ پس از اسلام در ایران، بیان کرد: عالمان دینی همواره پرچمدار مقابله و مبارزه با استکبار و ظلم و ستم بوده‌اند و نقش آنان در ایجاد امنیت و تزریق امید به جامعه همواره بی‌بدیل بوده است.

دیدار وزیر اطلاعات با امام جمعه بوشهر

حجت‌الاسلام‌ خطیب ادامه داد: اگر امروز شاهد این هستیم که توطئه‌های دشمنان در کشور و در استان بوشهر کمتر اثر می‌کند و مردم در عمل مقاومت دارند، بیانگر این است که مردم به هدایت‌ها، نظرات و موعظات علما احترام گذاشته و با آنان همراهی می‌کنند و این برگ درخشان دیگری در این سرزمین است.

وزیر اطلاعات دولت سیزدهم با بیان این‌که شرایط اجتماعی همچنان نیازمند سند جهاد تبیین و روشنگری علما است، گفت: دشمن پس از شکست در جنگ ترکیبی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و به نتیجه نرسیدن شرارت‌هایش که دلیل آن مدیریت رهبر فرزانه و همراهی مردم و حضور پرشور آنان در راهپیمایی‌های روز قدس و ۲۲ بهمن بود، روش دیگری در پیش گرفت و به‌دنبال تغییر ماهیت جمهوری اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام‌ خطیب افزود: امروز که دشمن در بخش سخت‌افزاری از ضربه به جمهوری اسلامی ایران ناامید شده، به‌دنبال براندازی از راه تغییر ماهیت جمهوری اسلامی است و حتی زمانی که می‌خواهد با ایران روابطی در ابعاد گوناگون داشته باشد، از آن راهبرد اصلی خود دست برنمی‌دارد.

وی در همین‌باره ادامه داد: دشمنان با به‌کارگیری ابزار‌های فناورانه و توانمندی‌هایی که به‌شکل مضاعف و با پشتیبانی یکدیگر از بیرون کشور ما، در کنار مرز‌ها و گاه در داخل کشور دارند، در پی تحمیل هنجارشکنی‌های متعددی هستند که شاید موضوع اخیر در بخش حجاب سرآغاز آن بود.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: علما و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها که تاکنون بسیار نقش‌آفرین بوده‌اند، زین‌پس نیز در به شکست کشاندن این توطئه‌ها تأثیرگذار خواهند بود. این که رهبر انقلاب از تمام‌شدن این جریان اخیر خبر می‌دهند نیز به‌دلیل اطمینان نقش بزرگان در جامعه و در چنین شرایطی است.

نشان امنیت در مبانی و معارف حکمرانی سیاسی

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در این دیدار گفت: یکی از نشانه‌های استحکام جمهوری اسلامی ایران، حوزه امنیت است و در مبانی و معارف حکمرانی سیاسی نیز مقوله امنیت به‌عنوان یک مقوله راهبردی و اساسی توجه و تأکید شده است.

امام جمعه بوشهر افزود: یکی از مبانی نظامی مهاجم، تخریب پایه‌های اساسی امنیت است و از آغاز انقلاب، استکبار و دشمنان نظام طرح‌هایی برای تخریب امنیت ما داشته که الحمدلله ایران اسلامی در عرصه امنیت فوق‌العاده موفق بوده و همیشه در این زمینه پیشرفت داشته‌ایم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: وزارت اطلاعات مهمترین رکن امنیت جمهوی اسلامی ایران است که هم در فضای درون کشور و هم در مرز‌ها و عرصه بین‌المللی موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: با وجود این‌که دشمنان همیشه با ابزار‌ها و روش‌های گوناگون امنیت ما را نشانه گرفته‌اند، اما امنیت در ایران با عنایت خداوند و مجاهدت‌های عملی حافظان امنیت و سربازان گمنام امام زمان (عج) کاملاً پیوسته و پایدار است.

همچنین وزیر اطلاعات در جلسه شورای تأمین استان بوشهر که به ریاست احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر برگزار شد، بیان کرد: دولت سیزدهم خدمات ارزنده‌ای را تاکنون در قالب بسته‌های خدمت‌رسانی و فسادزدایی ارائه کرده که امیدواریم آثار رشد و پیشرفت کشور در دولت مردمی ایران قوی افزون شود.

وی افزود: در بخش امنیت اگر مجموعه دستگاه‌های امنیتی، اجرایی، نظامی، انتظامی و همه مجموعه‌های فعال در صحنه اجرا در جمهوری اسلامی وحدت‌رویه داشته باشند و اجرای اهداف پایدار را در جهت برقراری امنیت ادامه دهند، نه‌ تنها می‌تواند الگوی موفق امنیت پایدارِ بیش از ۴۰ سال در کشور را تداوم و ارتقا دهد، بلکه مجموعه منطقه‌ای و جهانی همسو از جمله جبهه مقاومت را به بازدارندگی در برابر دشمن مجهز کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌اسماعیل خطیب گفت: یکی از بزرگ‌ترین مؤلفه‌های ایجاد امنیت در کشور مقابله با نفوذ بیگانه است. دشمنان و بیگانگان تمام تلاش خود را برای این‌که بتوانند در جهت اهداف خود در تار و پود نظام ما نفوذ کنند، به‌کار گرفته‌اند. امروزه شاهد فعال بودن ده‌ها سرویس اطلاعاتی علیه  ایران از سوی دشمنان کشور و امنیت ملی هستیم.

عضو هیئت دولت تأکید کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که بتواند در برابر دشمن بازدارندگی ایجاد کند؛ اشراف، پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و تمام تلاش‌هایی که توسط دستگاه‌ها صورت می‌گیرد، باید به شکلی تحقق پیدا کند که قدرت بازدارندگی در برابر دشمن را داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب گفت: ایجاد فضای امید و تقویت ایمان بنیان اساسی امنیت نظام ما است؛ زیرا نظام ما از ابتدا که با نفس قدسی حضرت امام (ره) بنیان گذاشته شد و در اثر جهانی به‌وجود آمد، بر پایه مردم استوار بود. در دفاع مقدس و در برابر تمام توطئه‌های دشمنان نیز رکن حفظ و بقای نظام، پشتیبانی مردم بوده و است.

وی با بیان این‌که امروزه مشارکت، حضور و نقش مردم برای حفظ انقلاب مهم است، اضافه کرد: هر چه بتوانیم در کلام و عمل خود و در خدمت‌گذاری به مردم تلاش کنیم، می‌توانیم شاهد ارتقای امنیت در جامعه باشیم. فعالیت مسئولان و مجاهدت‌های رئیس‌جمهور در سفر‌های داخلی و خارجی در ارتباطات بین‌المللی و همچنین تصمیمات استانی است که امنیت ما را باثبات می‌کند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: باید برای آگاهی جامعه از رشد و آبادانی آشکارشده و محسوس، شرایط آگاهی‌بخشی را فراهم کنیم؛ جهاد تبیین موجب امیدزایی است که یکی از جنبه‌های این جهاد، تبیین خدمات صورت گرفته و یا در حال انجام است. اگر مسئولان در امیدآفرینی، نشاط‌آفرینی و خدمت‌گذاری به مردم در عمل از یکدیگر پیشی بگیرند، می‌توانند موفقیت‌های روزافزونی را ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب ادامه داد: دولت مردمی و انقلابی اقدامات مهمی در کاهش نرخ بیکاری و کاهش نقدینگی و افزایش تولید و فروش نفت و خدمات گوناگون و همچنین فعالیت‌های مؤثر در فعال‌سازی ثروت‌های انباشته‌شده در مجموعه‌های حقیقی و حقوقی انجام داده است که آمار جهانی آن را تأیید می‌کند.

حضور وزیر اطلاعات در جلسه شورای تامین استان بوشهر

وی با اشاره به این‌که از دیگر مؤلفه‌های امنیتی ایران، سیاست خارجی فعال و تعاملی دولت است، ادامه داد: زمینه این فعالیت‌ها، بهره‌برداری دشمنان از ارتباطات با همسایگان را کاهش می‌دهد و یا از بین می‌برد و در جهت رونق اقتصادی مؤثر است.

وزیر اطلاعات با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: برای این که بتوانیم در مقابله با دشمن و کسانی که به هر نحوی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کینه و حقد دارند و برای بحران‌آفرینی تلاش می‌کنند، محکم بایستیم، باید راهبرد مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت را پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب گفت: استان بوشهر دارای مردمی جهادی و سابقه طولانی و روشنی در مقاومت در برابر استعمار هستند و باید بتوان از همین ظرفیت برای مشارکت در صحنه‌های گوناگون مانند انتخابات بهره کافی برد. امیدواریم بتوانیم برای راهبرد مشارکت مؤثر و مقوم امنیت و زمینه‌ساز افزایش قدرت در جامعه تلاش کنیم.

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر هم در این نشست با ارائه گزارشی از شرایط امنیتی در استان بوشهر، گفت: با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی، امنیت پایداری در استان برقرار است و کمترین ناامنی را در بخش‌های گوناگون شاهد هستیم.

محمدی‌زاده افزود: مردمان استان بوشهر از دیرباز و در دوره‌های گوناگون تاریخی در برابر بیگانگان ایستاده‌اند و اکنون نیز حافظان مرز‌های جغرافیایی، فرهنگی و امنیتی ایران اسلامی هستند.

یادآور می‌شود، در این آیین از مدیرکل پیشین اطلاعات استان بوشهر تجلیل و مدیرکل جدید اطلاعات استان معرفی شد.

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha