برگزاری دوشنبه‌های قرآنی با موضوع «جهاد تبیین» در کردستان
کد خبر: 4034579
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

برگزاری دوشنبه‌های قرآنی با موضوع «جهاد تبیین» در کردستان

محفل دوشنبه‌های قرآنی با موضوع «جهاد تبیین» و تجلیل از خانواده شهدای دانشجوی استان کردستان به صورت مجازی امروز، 18 بهمن‌ماه در دانشگاه علمی ـ کاربردی استان کردستان برگزار شد.

سرهنگ ابراهیم حسینی مسئول کانون وابستگان سپاه بیت المقدس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سرهنگ ابراهیم حسینی، مسئول کانون وابستگان سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در مراسم دوشنبه‌های قرآنی با موضوع «جهاد تبیین» و تجلیل از خانواده شهدای دانشجو استان کردستان که امروز، 18 بهمن‌ماه به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی جلوه و شعبه‌ای از نهضت بزرگ پیامبر اسلام(ص) است و بر این اساس باید همواره در مسیر قرآن حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه در سایه قرآن کریم و پیروی از آموزه‌های قرآنی امروز انقلاب اسلامی در بسیاری از زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، پزشکی، نظامی به جایگاه‌های برتری در سطح جهان رسیده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران هندسه قدرت را در جهان مورد تحول قرار داده است.

مسئول کانون وابستگان سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نگرش‌ها، باورها، اندیشه‌ها و تفکراتی جدیدی در جهان شکل گرفت که در نتیجه آن هندسه قدرت جهان به هم خورد.

وی ادامه داد: نظام مقدس انقلاب اسلامی از یک پشتیبانی و قدرت الهی برخوردار است و در این راستا انقلاب اسلامی ایران باید در عرصه قدرت هندسی آینده جهان بروز و ظهور عینی داشته باشد.

حسینی با اشاره به اینکه استقلال، امنیت، مردم‌سالاری دینی، عدالت و آزادی و پیشرفت اقتصادی از کارکردهای انقلاب اسلامی در طول این چهل سال بوده است، افزود: در سه مؤلفه اول انقلاب اسلامی ایران موفق عمل کرده و امروز جمهوری اسلامی در بهترین شکل استقلال سیاسی جهان قرار گرفته است.

وی افزود: امنیت مقوله‌ای بسیار پیچیده در سطح جهان بوده است شاید خیلی از کشورها توان و قدرت داشته باشند اما هنر به کارگیری قدرت را نداشته باشند. اما ایران اسلامی که در دوران دفاع مقدس ما برای گلوله اسلحه سبک مشکل داشتیم امروز در قدرت پدافندی، بازدارندگی و در قدرت پیش دستانه جزو قدرت‌های برتر جهان هستیم.

ماموستا عارف عنایتی، مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه این مراسم با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری موضوع «جهاد تبیین» را مطرح کرده‌اند که در این بخش دو قشر علما و دانشگاهیان می‌توانند نقش اثرگذار داشته باشند و اگر به درستی به وظیفه خود عمل کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات جامعه را حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به حضور پدران شهدا در این نشست افزود: خداوند متعال در آیه 169 سوره آل عمران می‌فرماید: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ؛ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‌اند مرده مپندار بلكه زنده‏‌اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند». این آیه مژده بزرگی به خانواده شهداست.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «در روز قیامت سه گروه اجازه و اذن شفاعت دارن اول انبیاء، دوم علما و سوم شهدا» چه مژده‌ای از این بالاتر که شهدا در روز قیامت خانواده‌اشان را شفاعت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه دوشنبه‌های قرآنی در سطح این دانشگاه افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «مژده باد بر شما ای امت من که در تمام دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها درهای رحمت الهی بر بندگانش باز می‌شود و در این دور روز اگر کسی از خداوند هرچه بخواهد به او عطا خواهد کرد».

ماموستا عنایتی گفت: قرآن را سراج منیر و چراغ روشنی دانست که راه همه پیروری‌کنندگانش را به سوی خداوند متعال باز خواهد کرد و اگر امروز جامعه ما دچار مشکلاتی مانند طلاق، جوانی، اعتیاد و ... شده به دلیل دوری از قرآن بوده است. ریشه تمام این مشکلات عدم تقواست اگر ما در مسیر قرآن قرار بگیریم قرآن دست ما را خواهد گرفت و از منحرف شدن در مسیر حق ما را دور نگه می‌دارد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خانواده شش شهید دانشگاه علمی ـ کاربردی استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha