کودکان و نوجوانان؛ بهترین منبع برای تغییر فرهنگ/ مفاهیم دینی غیرمستقیم بیان شود
کد خبر: 3337629
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

کودکان و نوجوانان؛ بهترین منبع برای تغییر فرهنگ/ مفاهیم دینی غیرمستقیم بیان شود

گروه اجتماعی: اگر بتوانیم مسائل دینی را به صورت غیرمستقیم بیان کنیم می‌توانیم در امر ارائه مفاهیم دینی به مردم موفق باشیم که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌‌توانند در این زمینه نقش مؤثری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جواد محقق‌نیشابوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، 10 مردادماه در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به علایق خود در حوزه هنر باعث شده که این سمت را پذیرا باشم و امید دارم با همدلی و همکاران بتوانم در این مسئولیت موفق باشم.

وی با بیان اینکه من در برنامه‌های آینده خود سه محور را در نظر دارم نخست رابطه من با کانون و رابطه کانون با جامعه و سوم رابطه جامعه با کانون است، اضافه کرد: خوشبختانه سیاسی به کانون پرورشی فکری و نوجوانان نگاه نمی‌کنم زیرا نگاه به کانون پرورشی باید یک نگاه کاملا فرهنگی و آموزشی باشد و باید با این دید برنامه‌ریزی کنیم که در کنار تجربه گذشته‌ها، چشم به آینده و با سیستم پیشرفته کار کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ابراز کرد: اگر بتوانیم مسائل دینی را به صورت غیرمستقیم بیان کنیم می‌توانیم در امر ارائه مفاهیم دینی به مردم موفق باشیم که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌‌توانند در این زمینه نقش مؤثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه کودکان همچون بذرهایی هستند که می‌توان به آن‌ها جهت فکردهی داد زیرا بهترین منبع برای تغییر فرهنگ کودکان و نوجوانان هستند، اظهار کرد: اگر ما محصول مسموم به مخاطب بزرگسال بدهیم، می‌‌تواند در مقابل این اتفاق تاب بیاورد اما کودک مطمئنا از پای درخواهد آمد پس باید در این زمینه دقت لازم صورت گیرد.

محقق‌نیشابوری با اشاره به اینکه پروین اعتصامی نخبه نبود بلکه زمینه برای نخبه شدن او فراهم بود، گفت: از همین رو کانون پرورشی کودکان و نوجوانان می‌تواند به عنوان زمینه‌ساز برای کودکان و نوجوانان عمل کند.

وی در پایان اظهار کرد: من به کانون فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیامدم که در خدمت کارمندان آن باشم بلکه آمده‌ام تا در خدمت کودکان و نوجوانان خراسانی باشم.

captcha