اجرای طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) مطالبه مردم، علما و مسئولان فارس است
کد خبر: 1474214
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
امام جمعه موقت شیراز:

اجرای طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) مطالبه مردم، علما و مسئولان فارس است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم شاهچراغ(ع) که پیش از این در شورای عالی شهرسازی تصویب شده بود، اجرای این طرح را مطالبه مردم، علما و مسئولان استان فارس دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز و مشاور استاندار فارس در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به طرح توسعه 57 هکتاری حرم شاهچراغ(ع) که پیش از این در شورای عالی شهرسازی تصویب شده بود، گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری که شیراز را سومین حرم اهل بیت(ع) اعلام کردند، می‌طلبد که تمام مسئولان دست به دست هم دهند و این طرح را عملیاتی کنند.

حرم شاهچراغ(ع) باید هرچه باشکوه‌تر توسعه یابد
وی‌ حیثیت و آبروی سومین حرم اهل بیت(ع) را به وجود امامزادگان و بقاع متبرکه در آن دانست و افزود: زمانی‌که از دروازه قرآن وارد شیراز می‌شویم چیزی که جلب توجه می‌کند و می‌درخشد حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است لذا می‌طلبد که این حرم مطهر، هرچه باشکوه‌تر توسعه پیدا کند.

حجت‌الاسلام مرادی‌ اجرای طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) را موجب تقویت جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) و همچنین ترویج گردشگری مذهبی در شیراز برشمرد و گفت: هر چه دسترسی به این حرم مطهر سهل‌الوصول‌تر شود، مسلماً زائران بیشتری به شیراز سفر می‌کنند و با توسعه صنعت گردشگری مذهبی می‌توانیم بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی شهر خود را حل کنیم.
امام جمعه موقت شیراز با یادآوری اینکه در طرح توسعه 57 هکتار حرم شاهچراغ(ع) دو حرم احمدی و محمدی(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) دیده شده و به هم وصل می‌شوند، گفت: اتصال دو حرم شاهچراغ(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) برای شیراز بسیار مفید و مؤثر خواهد بود و این درخواست کل روحانیت فارس و تمام کسانی است که عاشق اهل بیت(ع) و ولایت هستند که این دو حرم بزرگ شیراز به هم وصل شوند.

تمام مسئولان در اجرای طرح توسعه همکاری کنند
وی ابراز کرد: لذا درخواست می‌کنیم که مسئولان با تمام وجود در اجرای طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) همکاری کنند ضمن اینکه مردم نیز هم در قسمت نیروی انسانی و هم با کمک‌های مالی خود در این طرح نقش خود ایفا می‌کنند.
حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های فارس به خصوص نماینده ولی فقیه در این استان به دنبال اجرای طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) است، گفت: یکی از اهداف مهم تمامی این‌ها تقویت جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) و توسعه حرم شاهچراغ(ع) است لذا اجرای این طرح هم مطالبه مردمی و هم مطالبه علما، روحانیان و مسئولان استان فارس است.

اشاره به مشکلات اطراف حرم شاهچراغ(ع)
مشاور استاندار فارس در امور روحانیت در ادامه به مشکلات بافت قدیم و اطراف حرم شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: متأسفانه اکنون بافت قدیم شیراز تبدیل به مرکز توزیع مواد مخدر و رفت و آمد معتادان شده است که نه در شأن سومین حرم اهل بیت(ع)، نه شیارز و نه سایر امامزادگانی است که در این شهر مدفون هستند ضمن اینکه مردم شیراز نیز بسیار از این قضیه رنج می‌برند.
وی تأکید کرد: درخواست ما این است که با توسعه حرم شاهچراغ(ع)، مراکز فرهنگی، کتابخانه، مرکز پاسخ به سئوالات، آموزش‌های مذهبی و حوزه علمیه اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) فعال کرد که بتوان در این منطقه کار فرهنگی انجام داد و بدین وسیله جلوی بروز منکرات پنهانی که بعضاً علنی هم شده‌اند، گرفته شود.

captcha