۲۰۰ جشن مردمی غدیر در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4150560
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

۲۰۰ جشن مردمی غدیر در یزد برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از برنامه‌ریزی 200 جشن مردمی به صورت محله‌ای و منطقه‌ای و همچنین برپایی ایستگاه‌های مبشر غدیر در دهه امامت و لایت خبر داد.

مجتبی صداقت، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، پنجم تیرماه در جمع خبرنگاران، مردمی کردن برنامه‌ها را از راهبردهای این سازمان برشمرد و گفت: برنامه‌ها و جشن‌های دهه امامت و ولایت کاملاً مردمی خواهد بود.

وی از اجرای پویش «من مبشر غدیرم» از عید قربان تا غدیرخم خبر داد و افزود: در قالب این پویش برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده که هر خانه یک پرچم از مهمترین برنامه‌هاست و تاکنون 20 هزار نفر در این پویش ثبت‌نام کرده‌اند و نصب این پرچم‌ها از فردا آغاز می‌شود. همچنین شهروندان یزدی می‌توانند تمام فعالیت‌های خود در زمینه غدیر در قالب‌های مختلف اعم از عکس و فیلم و ... را با شرکت در پویش «من مبشر غدیرم» به سازمان ارسال کنند تا ضمن نمایش آنها از طریق سیمای یزد، به برترین‌ها نیز جوایز ارزنده‌ای اهدا شود. 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از ثبت بیش از 120 درخواست برای برگزاری جشن‌های مردمی در این دهه خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 جشن و ایستگاه مبشر غدیر در این ایام ساماندهی شده و از حمایت‌های این سازمان برخوردار شوند.

صداقت با اشاره به آغاز جشن‌های بزرگ در سطح شهر یزد از هشتم تیرماه اضافه کرد: این جشن‌ها با برگزاری جشن بزرگ ازدواج در محل باغ دولت آباد با حضور 110 زوج که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند، برگزار می‌شود. هشتم و نهم تیرماه نیز دورهمی عیدانه غدیر در پارک آزادگان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری جشن بزرگ کودکان با عنوان «بچه‌های بابا حیدر» در میدان امیرچقماق، شب شعر غدیر، جشن بزرگ منطقه‌ای در امامشهر، جشن بزرگ منطقه‌ای در پارک شهدا و اختتامیه المپیاد ورزشی محلات را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و گفت: جشن بزرگ سادات در امامزاده سیدالصحرا(ع) و همزمان با آن برگزاری جشن منطقه‌ای غدیر در منطقه فهادان و جشن بزرگ منطقه‌ای در قلعه خیرآباد در شب شانزدهم تیرماه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از برگزاری «مهمانی علوی» برای اولین بار در شهر یزد خبر داد و افزود: این مهمانی عصر روز عید غدیر در خیابان قیام در قالب دورهمی عیدانه و با هدف نشاط اجتماعی شهروندان برگزار خواهد شد. همچنین 21 تیرماه همزمان با شب عید مباهله اجتماع بزرگ پهلوانان و باستانی‌کاران در حسینیه صاحب الزمان محمودآباد را خواهیم داشت.

صداقت، برگزاری شب خاطره در موزه دفاع مقدس به مناسبت سالروز ربوده شدن جاویدالاثر سردار احمد متوسلیان، مسابقه کتابخوانی از کتاب «مسیح اسلام»، اجرای سرودها و تئاترهای خیابانی و پاتوقی و پرده‌خوانی و خطبه‌خوانی غدیر را از دیگر برنامه‌ها این ایام برشمرد.

انتهای پیام
captcha