امنیت پایدار نشئت‌گرفته از پاسداری از ارزش‌ها و شهادت‌طلبی است
کد خبر: 4171746
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
علیرضا یزاف:

امنیت پایدار نشئت‌گرفته از پاسداری از ارزش‌ها و شهادت‌طلبی است

مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر گفت: پیشرفت و امنیت پایدار در منطقه در سایه حفاظت و پاسداری و ترویج فرهنگ اسلام و شهادت‌طلبی است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، همایش بزرگ بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس، ظهر امروز ۶ مهرماه، از سوی حوزه مقاومت بسیج ۱۹ ابوذر با حضور مردم و مسئولان محلی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش بخش شبانکاره شهرستان دشتستان برگزار شد.

علیرضا یزاف، مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر در این مراسم با اشاره به این‌ مطلب که مردم ما در هشت سال دفاع مقدس توانستند تابلوی پرنقش و نگاری از خون پربرکت شهدا را رقم بزنند و لذا همگان وظیفه داریم ابعاد مختلف این تابلو را شناسایی کنیم، اظهار کرد: نقش زنان در تاریخ ادیان و اسلام پررنگ است و حقیقت اسلام، بها دادن به شأن و مقام زن است..

مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر با بیان اينكه دشمنان در سال گذشته با ایجاد پروپاگاندا و صادرات فرهنگ ابتذال اجتماعی به دنبال به انحراف کشیدن زنان ما بودند که ناکام ماندند، افزود: دشمن در جنگ ادراکی و روانی شکست خورده است.

استاد دانشگاه علمی ـ کاربردی استان بوشهر تصریح کرد: دفاع مقدس دستاوردهای ارزشمند و طلایی فراوانی برای نظام ما داشت و با گذشت ۳۵ سال بعد از آن فرهنگ دفاع مقدس سینه به سینه توسط راویان به نسل‌های آینده منتقل می‌شود.

مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک جنگ هشت ساله نبود، عنوان کرد: ایستادگی ملت و جان‌فشانی‌های دلیرمردان ایران اسلامی باعث انهدام استکبار جهانی شد.

یزاف تصریح کرد: تمامی کشورهای استعماری به جنگ با ملت ما آمده بودند، اما با امدادهای غیبی و تلاش رزمندگان، شهدا و ایثارگران و رهبری حضرت امام(ره) حماسه عظیمی در تاریخ به ثبت رسید.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به نفس‌های آخر خود رسیده و در حال دست و پا زدن است، گفت: دشمن در ابعاد نظامی شکست خورده و حال به ابعاد دیگر متوسل شده است.

این مقام مسئول با اشاره به دوران منحوس فتحعلی شاه، بیان کرد: در این دوران مرزهای کشور را فروختند و عده‌ای خودفروخته نیز گفتند برای دستیابی به پیشرفت ناتوان هستیم، اما امروز به برکت اسلام و خون شهدا ملت ایران در عرصه‌های مختلف به «ما می‌توانیم» دست پیدا کرده است.

یزاف با بیان اینکه مادران این سرزمین، حماسه زنان لَردِه دشتستان را خلق کرده‌اند، یادآور شد: دلیرمردان در این شهرستان هواپیمای انگلیسی را ساقط کردند که نشان از رشادت‌های مردم این منطقه است.

یادآور می‌شود، این همايش با سخنرانی بخشدار بخش شبانکاره، اجرای گروه سرود کودکان بسیجی، تجلیل از رزمندگان و جانبازان شبانکاره‌ای، خاطره‌گویی همراه بود.

خبرنگار، سیده‌فردوس رضوی 

عکاس، سیده‌زهرا محسنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha