جریان الوفاء: با اشغالگری سعودی‌ها مقابله شود
کد خبر: 3698735
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

جریان الوفاء: با اشغالگری سعودی‌ها مقابله شود

گروه بین‌الملل - جریان الوفاء الإسلامی و جنبش حق در بحرین اشغال این کشور توسط نیروهای عربستانی را اقدامی سیاسی خوانده و خواستار مقابله جدی با آن شدند.

معارضان بحرینی خواستار مقابله جدی با اشغالگری سعودی‌ها شدند

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری بحرین الیوم؛ جریان الوفاء الاسلامی و جنبش حق بحرین با صدور بیانیه مشترکی تاکید کردند: دلایل بسیاری وجود دارد که براساس آنها می‎توان بحرین را جزیره‎ای اشغال شده توسط ارتش عربستان سعودی به شمار آورد.

در این بیانیه با اشاره به این که سکوت ننگ‌آور بین‌الملل از حضور این نیروها در بحرین و ارتکاب جنایات ضد بشری توسط آنها، نمی‌تواند هیچ شرعیتی به حضور آنها ببخشد ، آمده است: اشغالگر شمردن ارتش سعودی یک حقیقت تاریخی است که باید به آن تمسک جست و آن را بدون هیچ ابهامی بیان کرد .

گروه‌های معارض بحرینی در ادامه این بیانیه با اشاره به این که ما به عنوان قوای سیاسی مسئولیتی تاریخی در برابر این مسئله بر عهده داریم، تاکید کردند: ما باید در برابر حضور این نیروها در بحرین موضع روشنی را انخاذ کنیم.

در پایان این بیانیه ضمن اشغالگر خواندن عربستان سعودی، بر حضور در برنامه هایی که توسط مخالفان بحرینی در رد اشغالگری سعودی‌ها برگزار می شود، تاکید شده است.

یادآور می‌شود، ارتش عربستان در روز 15 مارس سال 2011 مصادف با 24 اسفند سال 1389 به درخواست حکومت بحرین به بهانه حمایت امنیتی از این کشور هزار نظامی را به سوی بحرین روانه ساخت و آنها در نخستین اقدام با حمله به شهر ستره حمام خون به راه انداختند.

انتهای پیام

 

captcha