150 بار خون اهدا کردم/ امید به زندگی بخشیدن در هر بار اهدای خون
کد خبر: 3723665
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
رکوردار اهدای خون در ایران؛

150 بار خون اهدا کردم/ امید به زندگی بخشیدن در هر بار اهدای خون

گروه سلامت ــ رکوردار اهدای خون در ایران، دلیل اصلی خون برای اهدای خون را حفظ امید بیماران برای زنده ماندن دانست.

150  بار خون اهدا کردم/ امید به زندگی بخشیدن در هر بار اهدای خون
به گزارش ایکنا این هفته، در تقویم سازمان بهداشت جهانی به عنوان هفته اهدا کنندگان خون نام گرفته است، اهدا کننده‌ای که با یکبار اهدای خون می‌تواند جان سه نفر را نجات دهد، در این راستا ایران نیز از منظر اهدا و اهداکنندگان به جایگاه بالایی در جهان دست یافته است که بخشی از این جایگاه به دلیل حضور و ایثار اهدا کنندگانی است که سالیانه چندین بار با حضور در پایگاه‌های انتقال خون زکات سلامتی خود را اهدا می‌کنند.
 
علیرضا خونانی یکی از آن اهدا کنندگانی است که از بهمن ۵۷ و همزمان با مردم که گروه گروه خون خود را تقدیم انقلاب می‌کردند با ۱۴ سال سن اهدای خون را آغاز کرد، از آن زمان تا به امروز او ۱۵۰ بار خون اهدا کرده و به عنوان اهدا کننده‌ترین ایرانی نام او در میان رکورداران اهدای خون ثبت شده است.

خونانی در گفت‌وگو با ایکنا دلایل خود برای اهدای خون را امید بخشیدن به بیماران و کمک به نجات جان آنان دانست و عنوان کرد: بیماری که هزار امید برای زنده ماندن دارد، چشم امیدش به اهدا کننده خون است.

وی در ادامه فرآیند آغاز اهدای خون خود را چنین تشریح کرد: در ۱۹ بهمن ۵۷ من ۱۴ سال سن داشتم، خانه ما نزدیک بیمارستان بهرامی بود که اتفاقا محل اصلی درگیری‌های سال ۵۷ نیز بود، مدام این بیمارستان برای نجات جان مجروحان از مردم درخواست اهدای خون می‌کرد، در آن سال من تنها کاری که از دستم بر می‌آمد اهدای خون بود به همین دلیل وارد بیمارستان شده و خون اهدا کردم.

خونانی در مورد احساس خود برای اهدای خون گفت: پس از اهدای خون، احساس غرور و پیروزی در میدان کردم، با اینکه قدم از همه نظامی‌ها کوچکتر بود، ولی احساس می‌کردم از همه آن‌ها بلند قدتر هستم، احساس خود باوری در من به وجود آمد.

این رکوردار اهدای خون در ایران اظهار کرد: خون مایه حیات است، خونی که در بدن ما جریان دارد کم می‌شود در عوض قلب دیگری را به تپش در می‌آورد با چنین وصفی قطعا اهدای خون اهدای زندگی است؛ این من و شما هستیم که با اهدای خون می‌توانیم به استمرار زندگی در جامعه کمک کنیم.
 
وی با توصیه به جوانان ۱۸ ساله به بالا برای اهدی خون تأکید کرد: اهدا کننده خون، علاوه بر کمک به سلامت جامعه قطعا به سلامت خود نیز کمک می‌کند، کسی که هدفش اهدای خون است از بسیاری ناهنجاری‌ها که عامل اصلی بیماری است دوری کرده و سعی در اصلاح سبک زندگی خود دارد.
 
خونانی ادامه داد: اهدا کننده خون مغز استخوانش فعال می‌شود، وقتی این مغز استخوان فعال شد گردش خون راحتتر شده و یک نوسازی ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: جوانان می‌توانند سفیران سلامت باشند و توصیه می‌کنم به جوانان اگر قصد دارند که به سفیران سلامت ملحق شوند به صف اهدا کنندگان بپیوندند.

انتهای پیام
captcha