۲۵ هزار گردشگر از جشنواره سنتی «تش و پاتیل» قدمگاه امام رضا(ع) بازدید کردند
کد خبر: 3723947
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

۲۵ هزار گردشگر از جشنواره سنتی «تش و پاتیل» قدمگاه امام رضا(ع) بازدید کردند

گروه اجتماعی ـ طبق اعلام مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان اقلید بیش از 25 هزار گردشگر از جشنواره سنی «تش و پاتیل» این شهرستان بازدید كردند.

۲۵ هزار گردشگر از جشنواره سنتی «تش و پاتیل» قدمگاه امام رضا(ع) بازدید کردند

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل میراث فرهنگی فارس، جشنواره«تش و پاتیل» با رویکرد گردشگری و زنده نگه داشتن سنت‌ها، آداب و رسوم قدیمی، به‌مدت سه روز از جمعه، 25 خردادماه سال جاری تا روز یکشنبه، 27 خردادماه در قدمگاه امام رضا(ع) سده شهرستان اقلید برگزار شد.
محمدرضا قلندری، مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان اقلید در این باره گفت: جشنواره ۳ روزه گردشگری شهرستان با عنوان تش و پاتیل و با استقبال بیش از 25 هزار گردشگر از استان‌های مختلف از جمله فارس، خوزستان، كهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، اصفهان، تهران، یزد، بوشهر، بندرعباس، کرمان و... برگزار شد.
وی اظهار كرد: برگزاری این جشنواره با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و همکاری و حضور صنعتگران، بانوان، جوانان و عموم مردم این شهرستان صورت گرفت.
قلندری افزود: جشنواره«تش و پاتیل» فرصتی مناسب و مؤثر برای معرفی مشاغل خانگی، صندوق‌های خرد کارآفرینی و صنایع دستی مردم این شهرستان به ویژه بانوان بود.
مسئول میراث فرهنگی شهرستان اقلید گفت: پخت غذاها و آش‌های محلی و سنتی، برپایی بیش از 45 غرفه عرضه صنایع دستی و محصولات منطقه‌ای، معرفی آداب و رسوم کهن منطقه، اجرای موسیقی سنتی و محلی، برگزاری مسابقات محلی- نمایشی و هنرهای اسب‌سواری و... از جمله برنامه‌های اجرایی این جشنواره بود.
انتهای پیام

captcha