واگذاری مزارع پرورش آبزیان بوشهر به روستائیان و سرمایه‌گذاران
کد خبر: 4011025
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
استاندار بوشهر خبر داد:

واگذاری مزارع پرورش آبزیان بوشهر به روستائیان و سرمایه‌گذاران

استاندار بوشهر در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح‌های پرورش میگو استان بوشهر به طرح واگذاری مزارع پرورش آبزیان به روستائیان و سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: اراضی ساحلی در قطعه های کوچک به روستاییان برای پرورش آبزیان واگذار خواهد شد.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده  استاندار بوشهر، صبح امروز 15 آبان در بازدید از روند اجرای طرح‌های پرورش میگو استان بوشهر و شهرستان گناوه گفت: استان ساحلی بوشهر در عرصه پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است که طرح‌ها و برنامه‌های مهم در این زمینه تدوین و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اهمیت پرورش آبزیان افزود: توسعه پرورش آبزیان یکی از سیاست‌های مهم در عرصه سرمایه‌گذاری، درآمدزایی، اشتغال‌زایی و صادرات است از این رو توسعه طرح‌های پرورش میگو و ماهی در روستاهای همجوار خلیج‌فارس در استان بوشهر ضروری است.

استاندار بوشهر به طرح‌های حمایتی از روستاییان ساکن مناطق ساحلی اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، روستاییان ساکن در مناطق ساحلی این استان برای مشارکت در طرح‌های پرورش آبزیان در این مناطق به‌طور ویژه حمایت می‌شوند و اراضی ساحلی این استان به مردم روستاهای حاشیه خلیج فارس در این منطقه واگذار خواهد شد و روستائیان ساحل‌نشینی که با صید و صیادی امرار معاش می‌کنند در طرح‌های پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو مشارکت می‌کنند و مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.

محمدی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی بخشی از شهرک پرورش آبزیان رود شور بخش ریگ شهرستان گناوه تا پایان امسال بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های این شهرک در دستور کار قرار دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، اجرای طرح برق‌رسانی سرعت یافته و با توجه به پیشرفت کار بخشی از اراضی این سایت پرورش آبزیان که به سرمایه‌گذاران واگذار شده تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی زیرساخت‌های شهرک شیلاتی رودشور گناوه را شامل کانال‌های آبرسانی، زهکشی اراضی، جاده دسترسی و انتقال برق به مزارع پرورشی دانست و گفت: کانال انتقال آب از دریا به مزارع پرورش میگو در شهرک روند خوبی دارد و تلاش می‌شود علاوه بر تمرکز به واگذاری به روستاییان ساحل‌نشین، تعدادی از آنها وارد مدار بهره‌برداری شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: باتوجه به اینکه بخشی از اراضی شهرک پرورش آبزیان رودشور گناوه دارای معارض و ۱۲ مزرعه از این شهرک دارای مالکان شخصی و حکم قضایی است، مقرر شد این اراضی به مالکان برای پرورش میگو اختصاص یابد و اراضی ساحلی در قطعه‌های کوچک به روستاییان برای پرورش آبزیان واگذار خواهد شد.

محمدی‌زاده گفت: برای تبدیل اراضی روستایی همجوار و کنار دریا به مزارع پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو و واگذاری آنها به روستائیان و سرمایه‌گذاران، طرح‌هایی در دست بررسی و اجرا است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha