تعدی به استقلال و حاکمیت بحرین در هیچ شرایطی جایز نیست
کد خبر: 1010590
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
جمعیت اسلامی الوفاق

تعدی به استقلال و حاکمیت بحرین در هیچ شرایطی جایز نیست

جمعیت اسلامی الوفاق بحرین هرگونه تعدی به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی بحرین را رد و اعلام کرد چنین اقدامی در هیچ شرایطی و تحت هیچ عنوانی جایز نیست.


گروه بین‌الملل: جمعیت اسلامی الوفاق بحرین هرگونه تعدی به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی بحرین را رد و اعلام کرد: چنین اقدامی در هیچ شرایطی و تحت هیچ عنوانی جایز نیست.



به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از روزنامه «الإنتقاد» چاپ لبنان، جمعیت اسلامی الوفاق بحرین با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: بحرین براساس قطعنامه سازمان ملل و با تکیه بر اراده جامع ملی، یک کشور عربی اسلامی مستقل، محسوب می‌شود و ما هر گونه تشکیک در این امر را نمی‌پذیریم.



این جمعیت با اشاره به این‌که هیچ‌گونه تردید در استقلال این کشور را در هیچ شرایط و از هیچ جهتی نمی‌پذیرد، نوشت: ملت بحرین حاکمیت این کشور بر همه سرزمین‌ و آب‌های منطقه‌ای خود را تأیید نهایی کرده است و ملت اصیل شیعه و سنی این کشور باید در رابطه با تشکیل اتحاد با هر کشوری تصمیم بگیرد.



الوفاق با اشاره به این‌که کسانی که با این طرح موافق هستند، افرادی هستند که تابعیت بحرینی گرفته و ساکنان اصیل این کشور نیستند، اشاره و اظهار داشت: اتحاد با هر کشوری باید از طریق یک همه‌پرسی مورد تأیید ملت قرار بگیرد.



جمعیت الوفاق که یک حزب شیعی مخالف رژیم آل‌خلیفه به شمار می‌آید، به این رژیم نسبت به تلاش‌هایش برای فرار از اعطای حقوق سیاسی ملت و وارد ساختن آن به دایره‌ای از درگیری‌های مذهبی در سطح منطقه‌ای هشدار داد و این گونه طرح‌ها را تخریبی قلمداد کرد.



جمعیت الوفاق در پایان این بیانیه بر مطالبات و خواسته‌های مردمی تأکید و تصریح کرد: رژیم حاکم با به رسمیت شناختن اصل «ملت، منبع قدرت است» می‌تواند به نظامی دموکراتیک تبدیل شود و به درگیری‌ها پایان ببخشد.



جمعیت اسلامی الوفاق بحرین در پایان خاطرنشان کرد: ملت بحرین خواستار تساوی آراء در سایه تساوی حقوق همه شهروندان و برگزاری انتخاباتی شفاف و آزاد برای انتخاب سران دو قوه مقننه و مجریه هستند.



خبرنگار: اشرف بصیری

captcha