شورای قرآن وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی تشكيل می‌شود
کد خبر: 1153197
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
اشتهاردی خبرداد

شورای قرآن وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی تشكيل می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی از تشكيل شورای مشترك قرآنی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی خبر داد.


گروه فعاليت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی از تشكيل شورای مشترك قرآنی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)شعبه قم، كاوه اشتهاردی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی پنج شنبه 23آذر ماه در آيين اختتاميه مسابقات سراسری قرآن كريم كارگران كشور در مجتمع ياوران مهدی(عج) گفت: در صدد راه‌اندازی شورای مشترك قرآنی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی هستيم كه اين شورا می‌تواند هم افزايی بالايی را در اين حوزه ايجاد كند.


وی ابراز كرد: اهميت تشكيل اين شورا زمانی چند برابر می‌شود كه در شرايط جديد پس از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خراسان شمالی و با ابلاغ وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعی مسئوليت راه اندازی كميته تعيين شاخصه‌های سبك زندگی بر عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی اين وزارتخانه گذاشته شده است.


وی ادامه داد: قطعا برای شكل‌گيری يك زندگی قرآنی نيازمند برنامه‌ريزی و شناخت دقيق تر هستيم زيرا در زندگی قرآنی، قرآن به معنای واقعی در زندگی ما حضور دارد و در تمام امور و شئون زندگی ما جاری و ساری است.


اشتهاردی بيان كرد: برگزاری مسابقات قرآنی كاری ارزشمند است، قرآن به منزله مهم‌ترين كتاب آسمانی و بهترين راهنما برای رسيدن به سعادت است كه پياده سازی احكام و فرامين آن در بستر جامعه كار، تلاش و تعاون می‌تواند تحقق كار شايسته و تحولات بسيار اساسی و سازنده‌ای را به دنبال داشته باشد.


وی با اشاره به فعاليت‌های وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در بحث قرآن عضويت موثر در ستاد نهضت‌آموزی قرآن، تاسيس دارالقرآن در سطح ادارات كل استان‌ها ، شناسايی و ساماندهی نيروهای قرآنی جامعه كارگری، برگزاری محافل قرآنی در موقعيت های خاص، خريد و توزيع كتب قرآنی در سطح واحدهای توليدی و برگزاری مسابقات قرآنی استانی و ملی قرآن را از مهم‌ترين اين فعاليت‌ها ذكر كرد.


وی هم‌چنين با اشاره به مهمترين اهداف در برگزاری مسابقات قرآنی كارگران كشور به فراهم‌سازی زمينه تمسك به قرآن در جامعه كارگری و تعاونی، ارج نهادن به ارزش‌های الهی و اعتقادی، تكميل روند شناسايی نيروهای قرآنی و ساماندهی آنان، حمايت از نيروهای قرآنی جامعه كار، ايجاد رقابت مثبت در جامعه كار و تلاش از طريق گسترش مبانی قرآنی، ارتقای سطح علمی فرهنگی نيروهای كارگری و شناسايی آسيب‌های فرهنگی كشور اشاره كرد.

captcha