چهارمین دوره رقابت‌های نفوذ و دفاع در فضای مجازی ادامه دارد
کد خبر: 1318660
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴

چهارمین دوره رقابت‌های نفوذ و دفاع در فضای مجازی ادامه دارد

گروه فضای مجازی: چهارمین دوره رقابت‌های نفوذ و دفاع در فضای مجازی از دوشنبه، 27‌ آبان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، چهارمین دوره این رقابت‌ها در پنج محور و با حضور 26 تیم دانشجویی و دانش‌آموزی از سراسر کشور در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است.

دبیرخانه چهارمین دوره رقابت‌های نفوذ و دفاع در فضای مجازی‌، دوره‌های پیشین این رقابت‌ها را در سه محور مسابقه هک و نفوذ، معرفی تکنیک‌ها و روش‌های خلاقانه در نفوذ و دفاع و طراحی کاریکاتور و پوسترهای ترویجی برگزار کرد.



چهارمین دوره برگزاری این رقابت‌ها، در دو محور کشف شواهد رایانه‌ای و کارگاه‌های آموزشی و تخصصی علاوه بر محورهای گذشته دوره قبل برگزار خواهد شد.

در محور هک و نفوذ، تیم‌ها در دو مرحله (مقدماتی و نهایی) توانایی‌های خود را در زمینه تکنیک‌های نفوذ و دفاع به آزمایش می‌گذارند که تمامی متخصصان، دانشجویان و دانش‌آموزان دبیرستان‌ها می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

در محور معرفی تکنیک‌ها و روش‌های خلاقانه در نفوذ و دفاع نیز شرکت کنندگان آخرین نوآور‌ی‌های خود را در زمینه نفوذ و دفاع ارایه می‌دهند.

در بخش طراحی کاریکاتور و پوسترهای ترویجی، رقابت با نگاهی عام به مقوله امنیت و ارائه طرح‌های گرافیکی یا کاریکاتورهایی در زمینه آموزش و ترویج مفاهیم امنیت در فضای مجازی برگزار می‌شود.

محور کشف شواهد رایانه‌ای با هدف ارزیابی توانمندی‌های شرکت‌کنندگان در زمینه کشف شواهد رایانه‌ای (فارنزیک) به صورت غیرحضوری و همچنین کارگاه‌های آموزشی‌، تخصصی و عملی برای مخاطبان خاص و عام برگزار می‌شود.



علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی دانشگاه صنعتی شریف به نشانی www.sharif.ir مراجعه کنند.

captcha