محفل انس با قرآن در سنندج برگزار شد
کد خبر: 1324510
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴

محفل انس با قرآن در سنندج برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن و شب عاشورایی به همت کانون دانشجویی رهپویان قرآن و با همکاری دفتر نهاد ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج شب گذشته، پنجم آذر در این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام محرم‌علی شیرمحمدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج شب گذشته، پنجم آذر در محفل انس با قرآن ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با اشاره به اینکه در مرحله تدبر و کاربردی کردن قرآن ‌در جامعه کوتاهی‌هایی شده است، گفت: اگر در جامعه فرامین قرآنی اجرا شود فقر و جهالت ریشه‌کن می‌شود.



وی با اشاره به اینکه قرآن ‌انسان‌های خردمند و عاقل را صاحب تدبیر می‌خواند و می‌فرماید این انسان‌ها در آفرینش زمین و آسمان‌ها تفکر می‌کنند، اظهار کرد: همچنین قرآن ‌سرباززنندگان از کلمات قرآنی را انسان‌های بی‌تدبیر می‌خواند و با عبارت «لا یعقلون» از آن‌ها  یاد می‌کند.



حجت‌الاسلام شیر‌محمدی عنوان کرد: مؤمنین در قرآن ‌انسان‌های مدیر و متفکر هستند و مخالفان و معارضان به‌علت ضعف تدبیر و جهل در خرد گمراه خوانده شده‌اند.



وی بیان کرد: اگر جامعه فقط به ظواهر و پوسته قرآن کریم اکتفا کند هرگز قرآنی و الهی نمی‌شود و این جامعه، جامعه ای نیست که به نجات و سعادت انسان‌ها منتهی شود.



حجت‌الاسلام شیر‌محمدی با اشاره به اینکه در ماه محرم دشمنان اسلام ناجوانمردانه، سرور و سالار شهیدان و اهل بیت را به شهادت رساندند، بیان کرد: بیعت نکردن امام حسین‌(ع) سبب شد تا امروز با الگو گرفتن از حوادث عاشورا ما با افتخار در مقابل استکبار ایستادگی کنیم و راه عاشورا تا ابد برای ما ارزشمند و نجات‌دهنده است.



وی با اشاره به اهمیت برگزاری محافل قرآنی و برنامه‌های مختلف فرهنگی تصریح کرد: ترویج کار فرهنگی، ارزشی و اسلامی می‌تواند زیرساخت‌های اصلی نجات نسل آینده باشد و در مسیر حق و حقیقت هدایت‌گری، ماندگار باشد.



مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کردستان یادآور شد: اگر قصد داریم راه را گم نکنیم باید عاشورایی عمل کنیم و این کتاب، مسیر حرکت را مانند چراغی در تاریکی به ما نشان می‌دهد.



یادآور می‌شود، در این برنامه علاوه بر قرائت قرآن شماری از دانشجویان و شاعران نیز به قرائت شعر پرداختند و در بخش دیگری از این برنامه حاج مهدی صفی‌یاری، از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان به مداحی پرداخت.

captcha