همایش «ازدواج و چالش‌های روانشناختی دختر و پسر از دیدگاه اسلام» برگزار شد
کد خبر: 1343222
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
در کازرون؛

همایش «ازدواج و چالش‌های روانشناختی دختر و پسر از دیدگاه اسلام» برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش «ازدواج و چالش‌های روانشناختی دختر و پسر از دیدگاه اسلام» با حضور جمعی از جوانان و دانشجویان در دانشگاه پیام‌ نور کازرون برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، همایش «ازدواج و چالش‌های روانشناختی دختر و پسر از دیدگاه اسلام» امروز، 25 آذر‌ با حضور جمعی از جوانان و دانشجویان در دانشگاه پیام‌ نور کازرون برگزار شد.

 کلاهی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و تحقیقات فارس مؤلفه اصلی در ایجاد آرامش و امنیت روانی در خانواده بر‌پایه زندگی مشترک را رعایت حقوق معنوی همسران نسبت به یکدیگر‌ عنوان کرد و گفت: مؤلفه اصلی آرامش در ازدواج رعایت حقوق معنوی است.

کلاهی با اشاره به اینکه آنچه باعث ایجاد آرامش و آسایش پایدار در زندگی مشترک می‌شود، رعایت حقوق همسران نسبت به یکدیگر است، افزود: یکی از حقوق معنوی که زنان بر‌عهده آقایان دارند برخورد پسندیده و مبتنی بر کرامت انسانی است که باید از سوی آقایان در حق همسران خود رعایت شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و تحقیقات فارس اظهار کرد: اظهار محبت به جنس مخالف با یک سلام و احوال‌پرسی ساده آغاز می‌شود و یا به انگیزه اهداف آموزشی و غیره شروع می‌شود، ولی به تدریج، نوع رابطه و گفت‌و‌گو تغییر پیدا کرده و بر میزان و کمیت آن نیز افزوده می‌شود و تا آن جا پیش می‌رود که انسان تمام انرژی عاطفی خود را می‌خواهد در همین گفت‌وگوها و ارتباط‌ها هزینه کند و هرگز به همان حداقلی که در روزهای اول داشته، اکتفا نمی‌کند و بر همین اساس است که از همان آغاز، باید از ایجاد ارتباط عاطفی و مبتنی بر احساسات، اجتناب کرد.

وی با اشاره به اینکه انسان، هم نیازمندی‌های جسمانی و هم نیازمندهای روحی و روانی دارد، افزود: با چند چیز انسان در زندگی مشترک به آرامش دست می‌یابد، چون خداوند بین زن و مرد مودت یعنی عشق و رحمت یعنی صفا و صمیمیت قرار داده است، پس مهم‌ترین مصداق ایجاد آرامش برقراری عشق و مودت است و در این راستا چنانچه تمام امکانات مادی در زندگی مشترک فراهم شود، با اینکه آسایش به زندگی وارد می‌شود اما اگر عشق و صمیمیت نباشد طرفین احساس آرامش و خوشبختی نمی‌کنند.

captcha