عدم کنترل روابط قبل از ازدواج موجب بروز آسیب می‌شود
کد خبر: 1344594
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم:

عدم کنترل روابط قبل از ازدواج موجب بروز آسیب می‌شود

گروه اجتماعی: رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: فقدان شناخت درست و واقع بینانه، ایجاد جو بدبینی، افت تحصیلی یا رکود علمی و عدم اسقبال از تشکیل کانون خانواده از مهمترین آسیب‌های وارده در روابط نامشروع دختر و پسر محسوب می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام احمد غلامی، رییس تبلیغات اسلامی قشم پنجشنبه 28 آذر در کرسی‌ آزاداندیشی با موضوع بررسی روابط دختر و پسر در دانشگاه آزاد قشم در جمع دانشجویان، کرسی‌های آزاد فکری در سطح دانشگاه‌ها را زمینه‌ساز یک گفتگوی سالم بدون حاشیه و به دور ازهرگونه بی‌احترامی و زیر پا گذاشتن اعتقادات دیگران عنوان کرد.



وی افزود: ارتباط احساسی میان دختر و پسر به‌عنوان جنس مخالف و نامحرم صدماتی به هر دو طرف این ارتباط وارد می‌کند که گاهی غیر قابل جبران است.



حجت‌الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: به طور کلی روابط باز و آزاد دوجنس مخالف پیش از ازدواج، دارای آفت‏ها و آسیب‏های روانی و اجتماعی جبران ناپذیری است.



رییس تبلیغات اسلامی قشم با اشاره به رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج، ایمان، اخلاق، دوری از گناهان، برخورداری از حسن خلق و هم‌کفو بودن زن و شوهر را از معیارهای ازدواج موفق برشمرد و اظهار کرد: رابطه‌ای که نوع و میزان آن مشخص نیست، از نظر اسلام جایز نبوده و قرآن نیز از دوستی بین دختر و پسر و اینگونه روابط نهی کرده است.



این کارشناس مسائل دینی با اشاره به برخی از آسیب‌های روابط نامشروع و غیر کنترل شده، اضافه کرد: فقدان شناخت درست و واقع بینانه، ایجاد جو بدبینی، افت تحصیلی یا رکود علمی و عدم اسقبال از تشکیل کانون خانواده از مهمترین آسیب‌های وارده در روابط نامشروع دختر و پسر محسوب می‌شوند.



وی تاکید کرد: علاوه براین، اضطراب، تشویش و احساس نگرانی و محرومیت از ازدواج پاک نیز در دختر و پسری که روابط غیرکنترل شده داشته باشند بوجود می‌آید و موجب بروز آسیب‌های متعدد می‌گردد.



غلامی درخصوص ازدواج دانشجویان اظهار کرد: نقش والدین در خصوص روابط غیر شرعی و دوستی دختران و پسران این است که نباید در این مسائل برخورد هیجانی و احساسی داشته باشند چون در برخی از مواقع وقتی پسران به والدین خود اظهار می‌کنند که در دانشگاه با دختری آشنا شده‌اند والدین از این مسئله استقبال کرده در حالی که شاید این فرد از لحاظ عقلی بالغ نشده و وقت ازدواجش فرا نرسیده باشد.



رئیس تبلیغات اسلامی قشم در ادامه گفت: در مشاوره‌ها افراد زیادی بوده‌اند که به دلیل شکستی که در این رابطه متحمل شده‌اند نگاه و دیدشان کاملاً به جنس مخالف تغییر کرده که این حاکی از صدمات روحی و روانی وارد شده به آن فرد است.



وی در پایان در پاسخ به این سؤال که چه کنیم رابطه‌ها حفظ شود، اظهار کرد: رابطه باید در حدی باشد که بتوان کنترل کرد به همین جهت اگر در روابط قصد، ازدواج نباشد این ارتباط پسندیده نیست و موجب گناه و آسیب‌های جدی به‌ویژه در دختران خواهد بود.

captcha