قبول حاکمیت دین و محکمات اسلامی، فصل‌الخطاب در فتنه است
کد خبر: 1349258
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
امام جمعه شیراز:

قبول حاکمیت دین و محکمات اسلامی، فصل‌الخطاب در فتنه است

گروه سیاسی: انتخاب مسیر از طریق کلام رهبری که شناخت و بصیرت دارد بهترین راه نجات از مشکلات فتنه و قبول حاکمیت دین و محکمات اسلام و قانون فصل‌الخطاب در فتنه است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس شامگاه دوشنبه،‌ 9 دی‌ماه در همایش بصیرت عاشورایی و سلوک ولایی که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، همراهی با ولایت و امامت و انتخاب مسیر از طریق کلام رهبری که شناخت و بصیرت دارد را بهترین راه نجات از مشکلات فتنه دانست.



آیت‌الله ایمانی، شناخت دشمن را رمز بقای ملت‌ها عنوان کرد و افزود: قبول حاکمیت دین و محکمات اسلام و قانون فصل‌الخطاب در فتنه است و همچنین ایستادگی و مقاومت نیز از دیگر راه‌های برون‌رفت از فتنه است.



وی، فتنه را جایی دانست که حق با باطل، جور با عدل و ظلمت با نور به گونه‌ای درآمیخته است که تشخیص آن‌ها به سختی امکان‌پذیر است و گفت: در صحنه درگیری حق با باطل اگر کسی خود را به کناری بکشد، خائن است و بی‌طرفان تماشاچی گناهی بزرگ مرتکب می‌شوند.



نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و سران استکبار برای بهره‌برداری از فضای انتخابات 88 از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودند که از این فضا به عنوان یک تهدید علیه نظام استفاده کنند.



وی با بیان اینکه در فتنه 88 استکبار جهانی از تمام ابزار و امکانات خود به ویژه در فضاهای مجازی استفاده کرد، گفت: فتنه، مظاهر و نمادهای گوناگونی از جمله در روز 13 آبان و 16 آذر داشت و در روز عاشورا به اوج خود رسید که به مقدس‌ترین مقدسات جامعه انسانی یعنی شخصیت والا و مطهر امام حسین (ع) حمله شد.



آیت‌الله ایمانی، فتنه را به گردبادی تشبیه کرد که در هر جا که زمینه آن مناسب باشد، فرود می‌آید و همه چیز را نابود می‌کند و گفت: در تهران گردباد عظیم فتنه شکل گرفت و در شیراز هم به دلیل برخی ارتباطات، قوی‌تر از سایر استان‌ها بود.



امام جمعه شیراز با اشاره به سخن امام علی(ع) گفت: آنکه می‌تواند چشم فتنه را کور کند، رهبری بصیر و شجاع است چراکه برخورد با فتنه به بصیرت، معرفت، صلابت و استواری نیاز دارد.

captcha