حاکمیت مدیریت اخلاقی به جای مدیریت پادگانی در مدارس
کد خبر: 1352742
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
حاجتی خواستار شد:

حاکمیت مدیریت اخلاقی به جای مدیریت پادگانی در مدارس

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بر حاکم کردن مدیریت اخلاقی به جای مدیریت پادگانی در مدارس استان گیلان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از گیلان، مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان امروز، 19 دی‌ماه در جلسه آموزش و پرورش بر تقویت میانه‌روی در سیاست‌گذاری‌ها، تقویت مدیریت و رهبری در آموزش و پرورش برای ایجاد هم‌افزایی بیشتر در بدنه آموزش و پرورش، دور بودن از منازعات و تنش‌های سیاسی، حرکت در مسیر تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعلیم و تربیت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نزدیک‌سازی نگرش خودمان با کسانی که با ما کار می‌کنند می‌تواند موجب ایجاد هم‌افزایی مثبت شود، اضافه کرد: اهتمام همه ما این باشد تا نگاه‌ها را به هم نزدیک سازیم آن وقت می‌توانیم به هدف‌های سازمانی خود دست یابیم؛ ما همه نمی‌توانیم مانند هم فکر کنیم اما می‌توانیم تلاش کنیم که یک همگرایی برای رسیدن به موفقیت و نیل به هدف‌ها تحقق پیدا کند.

حاجتی خاطرنشان کرد: منازعات و تنش‌های سیاسی از نظام آموزشی ما باید بدور باشد تا مسیر تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی هموار شود که اگر در آموزش و پرورش در چالش‌ها قرار گیرد از اهداف تعلیم و تربیتی خود دور خواهد ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش در ارتباط با انتخاب و چینش نیروها، گفت: این کار باید دور از افراط و تفریط به دور از منازعات سیاسی صورت گیرد تا آموزش و پرورش بستر نیروهایی شود که با انس و الفت همراه با احترام متقابل و کرامت انسانی در کنار هم فعالیت کنند.

وی دخالت دادن مثبت نیروها در کارهای اجرایی را باعث افزایش اعتماد دانست و تصریح کرد: با این کار آنها خودشان را هم در موفقیت ما و هم در ناکامی ما سهیم می‌دانند و می‌توانند کمک شایانی در پیشبرد فعالیت‌های ما بنمایند.

حاجتی استفاده از فکر و اندیشه صاحبنظران در مسائل آموزش و پرورش را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: نشست‌های تخصصی و کارشناسی علمی و آموزشی می‌تواند ما را در حل مشکلات فراوانی که در آموزش و پرورش وجود دارد کمک کند و این می‌طلبد تا برای حل مشکلات از حاشیه‌ها دوری کنیم و به مسائل اصلی بپردازیم.

وی سپس از مدیران خواست تا در حین حفظ استقلال فکری خود با نمایندگان مجلس که از ظرفیت‌های استان هستند تعامل و همکاری مستمر داشته باشند و از افکار و اندیشه‌های آنان بهره‌مند گردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه مدیران مراکز آموزشی مجری سیاست‌های وزارت متبوع هستند، افزود: مدیران بر حسب مسائل سیاسی نباید انتخاب شوند که اگر چنین شود مشکلات ما چند برابر خواهد شد چون حلقه اتصال صف و ستاد مدیر مدرسه است که در این زمینه باید تلاش شود هم آگاهی‌های آنان را تقویت کنیم و هم بدانند چه جایگاه بزرگی در اجرای سیاست‌های آموزش و پرورش دارند؛ ما باید در انجام امورمان از اعتدال رئیس جمهوری به عنوان الگو استفاده کنیم تا آموزش و پرورش بهتری داشته باشیم.

وی در ادامه بر حفظ کرامت معلمان تاکید کرد و گفت: معیشت معلمان مساوی با کرامت آنان نیست، چون کرامت معلمان را با هیچ‌چیز نمی‌توان مقایسه کرد، گرچه دولت نسبت به بهتر شدن وضعیت معیشتی فرهنگیان اهتمام ویژه‌ای دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش بحث خود را در مورد موضوعات دیگری چون حاکم کردن مدیریت اخلاقی به جای مدیریت پادگانی در مدارس، استفاده از خرد جمعی در اداره امور، جلب مشارکت صاحبنظران در عرصه تعلیم و تربیت در مدارس، استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دستگاه‌های دیگر در آموزش و پرورش، توجه ویژه به مناسبت‌ها و برگزاری برنامه‌های خاص مثل دهه فجر، ضمن خدمت فرهنگیان، هوشمندسازی مدارس، استفاده از نیروهای توانمند و کارآمد در امور اجرایی در ادارات، بدون در نظر گرفتن وابستگی‌های سیاسی، بی‌سوادی و چگونگی برخورد با آن نیز تاکید کرد.

captcha