جوانان ماهیت و انقلاب اسلامی را بهتر بشناسند
کد خبر: 1376169
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
سرپرست تبلیغات اسلامی نیر:

جوانان ماهیت و انقلاب اسلامی را بهتر بشناسند

گروه اندیشه: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نیر گفت: جوانان ماهیت و انقلاب اسلامی را بهتر بشناسند و بدانند که انقلاب اسلامی ایران خون بهای شهیدان بسیاری بوده و ملت ایران برای تحقق آن زحمات طاقت فرسایی را متحمل شده‌‏اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اردبیل، حجت‌الاسلام شعبان پاک‌منش، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان نیر دیروز، 27 بهمن در گفتمان دینی «اهداف امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی»، گفت: هدف اصلی امام از انقلاب، اجرای قوانین اسلامی و حاکمیت ارزش‏ها بود از این رو امام راحل که انقلاب اسلامی ایران را از سنخ نهضت‏های انبیا دانسته است و بدان اهمیت می‌داد و امام عقیده داشت که در سایه این هدف اصلی، اهداف دیگر مانند اهدف استقلال سیاسی، اقتصادی و عدالت اجتماعی و قسط نیز تحقق پیدا میکند.

وی افزود: امام راحل(ره) باور داشت که یکی از علل سقوط جامعه ایران، فاصله‌‏گیری از معارف و آموزه‏‌های دینی است، همچنین فاصله‏‌گیری از معارف دین موجب شده است که رهبران غیر صالح بر این کشور حکومت کنند و بیگانگان بر این کشور مسلط گردیده و استقلال سیاسی، اقتصادی واجتماعی ایران را از بین ببرند، حال آن که قرآن تسلط بیگانگان را بر مسلمانان جایز نمی‌داند.

حجت‌الاسلام پاک‌منش ادامه داد: برای حفظ و تحقق هدف اصلی انقلاب و آرمان‏‌های آن به همگان به‌ویژه جوانان باید با معارف اسلامی بیشتر آشنا شده و در راه تحقق دین و ارزش‏های آن تلاش کنیم. رمز پیروزی وحفظ انقلاب نیز در بهره‏‌گیری از دستورهای دین ظهورمی کند، ائمه(ع) نیز برای تحقق دین و حاکمیت ارزش‏های آن سختیها را تحمل نموده و به شهادت می رسیدند. از سوی دیگرباید جوانان ماهیت و انقلاب اسلامی را بهتر بشناسند و بدانند که انقلاب اسلامی ایران خون بهای شهیدان بسیاری بوده و ملت ایران برای تحقق آن زحمات طاقت فرسایی را متحمل شده‏اند. 

وی خاطر نشان کرد: شما پدران ومادران می بایست داستان ستمگریها وظلم وجور حاکمان رژیم پهلوی را برای فرزندان بازگو کنید وآنهارا با واقعیتها اشنا کرده واهداف امام(ره) وشهیدان انقلاب را تبیین کنید.

captcha